El Circuit de la Ribera ha cessat la seua activitat per falta de títol habilitant

Miércoles, 22 de mayo de 2019 | e6d.es
• Després de nombroses denúncies per les molèsties, l'Ajuntament de Guadassuar va detectar nombrosos incompliments

._000647
En relació amb la notícia que publica el diari Levante-EMV, amb data 21 de maig de 2019, i el titular del qual és  “El propietario exige 20 millones a Guadassuar por clausurar el circuito”, l'Ajuntament de Guadassuar informa del següent:
 
1r. El Circuit de la Ribera ha cessat la seua activitat per falta de títol habilitant (llicència).
 
2n. La mercantil Car Track Events, S.L va iniciar l'activitat després de presentar davant l'Ajuntament una declaració responsable acompanyada d'un certificat emés per l’Organisme de Control Administratiu en el qual s'acreditava el compliment de tots i cadascun dels requisits tècnics i administratius exigits per la normativa en vigor per a l'obertura de l'establiment públic. L'aportació d'aquest tipus de certificats permet l'obertura immediata de l'activitat.
 
3r. Després de nombroses denúncies per les molèsties que estava produint el circuit, l'Ajuntament va realitzar una visita de comprovació, detectant-se nombrosos incompliments que, no certificats per l'Organisme de Control Administratiu, com era el seu deure, hagueren impedit l'obertura del circuit:
 
(a)    El promotor va declarar un aforament inferior a 500 persones quan es va poder comprovar que, en realitat, l'aforament màxim total ascendia a més de 1.000 persones. El límit de 500 persones és important en la mesura en què determina el procediment a seguir, doncs en els casos en què l'aforament siga superior a 500 persones, el procediment d'obertura és el d'autorització, no el de declaració responsable.
 
(b)    El promotor va declarar haver finalitzat les obres quan després de la visita de comprovació es va detectar que les obres estaven parcialment finalitzades. La Llei d'Espectacles exigeix, com a requisit previ a l'obertura mitjançant declaració responsable, que les obres estiguen totalment finalitzades. En aquest cas, com el propi promotor reconeix, no ho estan. Especial menció requereix el trasllat de la línia elèctrica, sent requisit per a l'exercici de l'activitat el desviament tenint en compte que l'actual línia travessa el circuit i transcorre per algunes de les seues pistes.
 
(c)     El promotor no només no ha finalitzat les obres, sinó que en la visita de comprovació es va detectar que havia realitzat obres no emparades per la llicència d'obres. Els tècnics municipals van comprovar l'habilitació d'espais per a ús quan en el projecte es deixaven sense habilitar, circumstància que afectava directament a l'aforament.
 
(d)    El promotor va declarar haver donat compliment als condicionants de la declaració d'interés comunitari i de la declaració d'impacte ambiental. No obstant això, després de la visita de comprovació, es va comprovar que algunes mesures correctores, que afecten la seguretat de les persones i al medi ambient, havien estat implementades defectuosament quan, en altres casos, com en el que afecta a riscos per inundabilitat, el promotor directament no les ha implementat.
 
(e)    El promotor no ha justificat el compliment de les emissions acústiques. En aquest sentit, l'auditoria acústica, tal com van apreciar els tècnics municipals, no complia les condicions més desfavorables indicades en l'estudi acústic aprovat inicialment.
 
4t. La Junta de Govern, davant aquestes circumstàncies, i atenent en tot moment a criteris tècnics, va acordar per unanimitat declarar la ineficàcia de la declaració responsable per no complir-se els requisits exigits per a l'obertura mitjançant declaració responsable.
 
5é. Les divergències entre els informes tècnics municipals i el certificat emés per l'OCA, en el qual no s'acreditava, com exigeix la Llei 8/2012, el compliment de les condicions d'impacte ambiental al fet que està subjecta l'activitat, i tampoc aquells altres elements exigits en la Declaració d'Interés Comunitari, ha portat a que el Director General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències iniciara un expedient sancionador contra aquest organisme (Exp. ESAL-46-2016-9047-OCA), que ha finalitzat per Resolució del Director General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències amb data 30 de gener de 2019 per la qual es procedeix a la cancel•lació de la inscripció en el Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA), durant sis mesos, a l'empresa que va emetre el certificat.
 
6é. Aclarir que  el circuit no està habilitat per a poder realitzar competicions. Es tracta d'una condició imposada per la Diputació de València en l'informe de 22 de juliol de 2015 emés en l'expedient de declaració d'interés comunitari, en el qual expressament es diu que “no podrán celebrarse competiciones deportivas en las instalaciones ya que en las modificaciones del proyecto remitidas por el interesado, tales actividades fueron eliminadas de la descripción de la actividad propuesta por el promotor”.
 
7é. L'Ajuntament de Guadassuar manté el seu compromís amb la protecció de la seguretat de les persones i el medi ambient i, en tot cas, amb la legalitat. I és a aquesta legalitat, i no als interessos econòmics del promotor, a la qual l'Ajuntament s'ha sotmés.
Ajuntament de Guadassuar

._000520

._000551