| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 20/06/2022

POBLACIONS » Sueca » Educació i formació

El Centre d’Adults Miquel Rosanes de Sueca pot reprendre presencialment el projecte Erasmus+

Fou encetat virtualment l’any passat


._000006
Des de l’any 2019, el centre  Miquel Rosanes de Sueca porta endavant un projecte KA204 Erasmus+ anomenat “Anglés i TIC: un enfocament  interdisciplinari”. Els centres col·laboradors d’altres parts d’Europa són: APS Brainery Academy d’Udine a Itàlia, Cooperativa Manetti d’Itàlia, l’Istituto di Istruzione Superiore "Don Milani" de Brescai a Italia, l’ONG Vezirkopru Genclik ve Kultur Dernegi de Turquia i el centre Utenos svietimo centres de Lituània. També és col·laborador el centre d’FPA Enric Valor d’Alzira.
Amb tot açò pretenem constituir una Associació d'Intercanvi Escolar per a cooperar en la formació de l'alumnat referent a les seues competències en llengua anglesa i fent ús de les TIC. Es tracta de dues competències imprescindibles per a exercir la plena ciutadania en les societats actuals i també per a accedir a l’espai europeu. L'actualització en aquests àmbits és especialment difícil per a tots els que hem arribat ja no tan joves al món de la informàtica però que no ens donem per vençuts.
Aquest projecte ja ha permès que 10 alumnes del nostre centre hagen visitat la ciutat de Montichiari a Brescia (Itàlia) aquest passat mes de febrer. Va resultar una experiència molt gratificant per a tots els que assistiren. Poguérem desenvolupar les nostres presentacions i treballs sobre la cultura i el folklore de la nostra terra—des de la confecció d’una paella, passant pel cultiu de les taronges i l’arròs fins tocar amb una dolçaina Ramonet i fer que tots seguiren el ritme. Tot el material és confeccionat amb suport audiovisual.
Aquests mateixos participants han estat a la nostra ciutat de Sueca el passat 5 de juny de 2022. Varen assistir tots al saló d’actes del centre, on varen gaudir de diversos intercanvis culturals. Els turcs parlaren de la seva llengua, la seva història i ens ensenyaren uns passos de ball. Nosaltres parlarem de l’origen de la nostra llengua, de la nostra ciutat, de l’origen del nostre país i vam interpretar un conte d’Enric Valor en anglés. 
A l’apertura de l’acte ens va acompanyar el Regidor d’Educació Joan Carles Vázquez qui va donar la b
envinguda a tots els assistents i els va convidar a futures visites a la nostra ciutat.
A la fi del matí, el grup va fer un tomb pel centre de Sueca i va gaudir de l’ambient.
Els resultats obtinguts seran compartits a la xarxa social del projecte (https://www.facebook.com/projecteiia.erasmus) per a que tots els centres puguen millorar en tots ells els processos d'ensenyament i aprenentatge. Esperem poder transmetre a la resta de països l’essència del nostre folklore, cultura i interès per la europeïtzació del nostre entorn.
Ajuntament de Sueca
 

._000814

._000410
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.