| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 18/03/2018

POBLACIONS » Carlet » Servicis públics » Social

El 47 % de les reclamacions en l’OMIC de Carlet són del sector de telefonia

Actualment l’OMIC està ubicada a la primera planta de l’Ajuntament de Carlet i el seu horari d’atenció és de 9.30 a 14 hores

._000462
L’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Carlet, ha atés al llarg del 2017 116 reclamacions i 121 consultes de ciutadans i ciutadanes que consideren que s’han vulnerat els seus drets com a consumidors. Cal destacar que els sectors més reclamats  van ser la telefonia i l'electricitat i els més consultats assumptes de banca i assegurances.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei de l’Ajuntament que dóna informació i assessorament gratuït als consumidors i usuaris en matèria de consum. També els ajuda a tramitar les seues reclamacions. La tramitació de les reclamacions suposa una primera mediació amb l’empresa. Posteriorment s’oferix una solució a través de la Junta Arbitral de Consum o de l’organisme competent. Des de l’oficina del consumidor de Carlet s'atén qualsevol persona empadronada a Carlet o bé, si es tracta d’un veí o veïna d’una altra població, quan es reclama contra una empresa o comerç ubicat al municipi.
Durant el 2017, el treball realitzat a l’OMIC ha permés que de les 116 reclamacions presentades, 44 hagen estat resoltes per mediació, altres 44 han sigut desestimades, 4 han sigut derivades a un altre servei i 3 han passat per la Junta Arbitral de Consum. La major part de les reclamacions han estat per la mala prestació d’un servei (43), però també els veïns reclamen, entre altres motius per l’incompliment de les condicions de venda, el preu abusiu, la deficient qualitat d’un producte, publicitat enganyosa o l’incompliment de garantia.

¡Oportunidad, como nuevo! piso en venta en Carlet 75.000 €
Venta directa del propietario, sin comisiones >>> Clic aquí

Un any més, el sector que té més reclamacions és el de la telefonia. Durant l’any passat, de totes les reclamacions presentades en l’OMIC de Carlet, el 47 % han sigut respecte a la telefonia. A més de la telefonia, per ordre, els sectors que tenen més reclamacions són la llum, els electrodomèstics, les vendes per correu, els bancs, el servei de gas, les assegurances i el transport. Respecte a altres anys, cal dir que mentre les reclamacions en els sectors de telefonia o la llum es mantenen en xifres semblants a anys anteriors, s’han reduït molt les reclamacions en altres sectors com el gas: l’any 2016 es feren 17 reclamacions en este sector, i enguany sols n’han sigut 6.
A banda de fer reclamacions, l’OMIC també oferix un servei d’assessorament que fa que les reclamacions no arriben més enllà i es queden únicament en una consulta puntual sobre un producte i servei. En el cas de les consultes que es fan, també majoritàriament es fan sobre el sector de la telefonia, seguit del sector bancari i la llum.
Actualment l’OMIC està ubicada a la primera planta de l’Ajuntament de Carlet i el seu horari d’atenció és de 9.30 a 14 hores.
Ajuntament de Carlet

 

._000255

._000256
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.