| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/02/2025

POBLACIONS » General » Educació i formació

Educació proposa una nova orde de plantilles més flexible que reforce l’autonomia dels centres educatius i responga a situacions imprevistes

La nova normativa permetrà més coherència entre la plantilla de professors i el projecte educatiu de cada centre


._000626
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha proposat una nova orde de plantilles per a aplicar el pròxim curs escolar 2025-2026, que destaca perquè és més flexible i perquè reforça l’autonomia dels centres educatius.
La Conselleria d’Educació ha enviat als sindicats l’esborrany de la nova orde que negociarà el dijous, 30 de gener, en Mesa Sectorial. L’objectiu d’esta nova normativa és determinar les plantilles de personal docent en els centres públics de la Generalitat, amb l’única excepció dels adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyances Artístiques (ISEACV).
El projecte proposat per la Conselleria es basa, en gran manera, en els acords aconseguits amb els sindicats en 2023, consolidant així un consens previ.
El director general de Personal Docent, Pablo Ortega, ha assenyalat que “la nova orde destaca per la seua flexibilitat, de manera que permetrà respondre eficaçment a les necessitats actuals dels centres educatius, incloses situacions imprevistes com l’escolarització sobrevinguda o l’atenció a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu”.
Així mateix, Pablo Ortega ha indicat que “la nova normativa reforçarà l’autonomia dels centres educatius, de manera que els directors tindran la capacitat de determinar el perfil docent d’uns certs llocs, la qual cosa permet una major coherència entre la plantilla de professors i el projecte educatiu de cada centre”.
Amb esta proposta, la Conselleria d’Educació demostra el seu compromís amb un model de gestió de recursos humans eficient i modern, orientat a oferir una resposta educativa de qualitat.
Generalitat Valenciana

 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.