| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 21/04/2014

POBLACIONS » Algemesí » Educació i formació » Joventut » Política

Debat a Algemesí al voltant de l’educació

Els convidats foren el joves dels partits politics excepte els del Partit Popular que es negaren a participar


Recentment tingué lloc un nou acte d’Algemesí al Debat al voltant de l’educació. Els convidats foren els joves dels partits polítics: Xus Isabel (Més Veu Jove), Rafa Lluch (Joves Socialistes) i Marc Vendrell (Joves Esquerra Unida), davant la negativa a participar de Noves Generacions del Partit Popular. Fou un acte on la participació ciutadana va ser la protagonista, malgrat no acollir una multitudinària afluència de públic a la què ja s’ha acostumat la plataforma.
Es va tractar d’un debat plantejat en termes de futur: “Educació, quin model volem per al futur?”; però que també va tractar d’analitzar la situació actual del sistema educatiu al nostre país. El representant de Més Veu Jove, Xus Isabel, va començar la seua intervenció recriminant l’absència de NNGG “estan donant l’esquena als joves i no estan governant (...) governar no es soles eixir en fotos, és també donar la cara”.  Una vegada entrant en matèria de debat, va emfatitzar en la disgregació de la nova reforma educativa del PP, pel fet de que no reconeixia la varietat lingüística. A més, explicava que a aquest model no li interessava formar a persones lliurepensadores, sinó que intentava crear mà d’obra adaptable al món laboral. Un model que s’ha vist accentuat amb la nova llei educativa aprovada en solitari pel Partit Popular, i que a més reprodueix “una educació elitista que crea dificultats als estudiants amb menys recursos”, explicava Xus. El seu model a imitar seria el finlandès, un model on l’educació és, quasi al 100%, pública.
Per altra banda, el secretari general de Joves Socialistes va criticar les afirmacions de Fabra quan decidí tancar RTVV, justificant que era per a no tancar col·legis. Rafa, explicava que malgrat açò, continua havent xiquets que estudien en barracons o en males condicions a la nostra comunitat autònoma. A més, va remarcar que encara que és membre de Joves Socialistes, no estava d’acord amb el pla Bolonya que el PSOE va acceptar; una al·lusió que venia procedent del jove d’EU i que explicava la mercantilització de l’educació universitària. No obstant va defensar les lleis educatives del partit socialista i sobretot la de l’expresident de la Generalitat Joan Lerma, d’ensenyament en valencià.En la pregunta oberta de la moderadora Andrea Durà sobre el model a seguir, Rafa Lluch va proposar un quegarantira la igualtat d’oportunitats i una inversió que puga garantir una escola pública de qualitat, però respectat el model mixt actual d’educació pública i privada. També va fer menció a un sistema similar al de Noruega que es centra en les particularitats dels alumnes.
Marc Vendrell, en el moment d’analitzar el sistema actual, va acusar la llei Wert per tractar-se d’una llei classista, que segrega als xiquets des de que són molt menuts, amb un sistema de revalides que imita el model americà. Una llei que al seu parer, també és sexista, perquè finança les escoles que separen per sexes. Una llei que destaca per posar d’acord a tota la comunitat educativa, però en contra: “si tu crees una llei on els professionals d’eixe àmbit estan tots en desacord, és que estàs fent alguna cosa mal”, remarcava el jove d’EU. A més destacava que el PP es basava en allò que li deien, no només de la Unió Europea sinó de l’Església: “una cosa és la religió que és important entendre-la i estudiar-la (...) però una altra és l’Església catòlica que intenta clavar-se en  l’educació per a formar una societat adoctrinada”. El model a seguir per Marc, seria, com en el cas de Xus, un semblant al de Finlàndia amb un fort pes de l’educació pública. A més,aquesthauria de garantir la qualitat del professorat i la independència ideològica, però tambéla igualtat d’oportunitats per a estudiar a través de beques i no de préstecs als bancs, explicava Marc.
Però el debat no va ser soles entre els ponents. Com ja ve sent habitual, la veu del poble és va tornar a escoltar en un acte d’Algemesí al Debat i es va poder observar un interessant debat entre el públic al voltant dels problemes d’integració d’alguns xiquets i dels cada vegada menors recursos per a atendre’ls. Però també sobre la incorrecta concepció de que l’educació és una mercaderia i no una eina per a garantir la igualtat d’oportunitats que la societat és capaç de produir. Proba d’això, deien, era la progressiva degradació de les escoles públiques afavorint així l’escola privada i a la gent que la pot pagar.
En definitiva, un debat interessant que deixà veure un cert consens entre ponents i públic. Ara, al mes de maig, Algemesí al Debat tornarà amb un nou debat al voltant del finançament econòmic. Tema que ha sigut elegit pels seguidors de les xarxes socials com al preferit per a abordar-lo en aquest mes.
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.