| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 15/09/2020

POBLACIONS » Cullera » Servicis públics

Cullera recupera la Casa Consistorial com a espai d’atenció ciutadana

El baix de l’Ajuntament vell acollirà la futura Oficina d’Atenció a la Ciutadania que facilitarà els tràmits municipals en finestreta única

._000620
L’Ajuntament de Cullera ha convertit el baix de la Casa Consistorial, conegut popularment com a l’Ajuntament vell, en un espai d’atenció a la ciutadania. El consistori recupera així este palau del segle XVIII per a tasques administratives, adaptant-lo a les necessitats pròpies d’una Administració del segle XXI.
Amb el trasllat de la Policia Local, el baix havia quedat en desús i el consistori ha fet una inversió per aprofitar este espai com a un únic punt d’atenció ciutadana. L’alcalde de la ciutat, Jordi Mayor, ha visitat la rehabilitació integral d’este edifici arquitectònicament emblemàtic. Un palau on des de la setmana passada s’han reubicat alguns serveis que es prestaven anteriorment en les oficines municipals de la Plaça de la Verge com el Registre d’entrada, Hisenda o el Padró d’habitants.
Esta reubicació en el baix de la Casa Consistorial suposa el pas previ al que serà la futura Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Amb ella evitarà el periple per les oficines i els diferents departaments municipals facilitant els tràmits en una finestreta única. Així, la ciutadania podrà realitzar qualsevol gestió burocràtica de forma més àgil i eficient.

Atenció ciutadana del segle XXI
Es tracta d’un pas més en l’aposta de l’equip de govern per aconseguir que l’Ajuntament de Cullera entre de ple en el segle XXI pel que fa a l’atenció ciutadana. Cal assenyalar que el consistori també ha anat implantant progressivament l’Administració electrònica que permet fer tràmits des de casa les 24 hores del dia.
La regidoria de de Règim Interior, María José Terrades, ha defensat que ara la ciutadania podrà resoldre pràcticament el 90 % de tràmits municipals en un únic punt i que, a més, amb l’OAC i l’Administració electrònica Cullera «supera el retardament en l’atenció ciutadana fruit de la mancança d’inversions d’anteriors administracions».
Així, a partir de 2021 els veïns i veïnes de Cullera podrà fer tràmits municipals o bé des de casa o bé presencialment en l’OAC.

Fanal històric
El regidor d’Urbanisme, Bernat Escolá, ha assenyalat hui que la intervenció també  es fixa en els detalls històrics i recupera un fanal situat en el hall de la Casa Consistorial que, segons la tradició, s’encén quan l’alcalde està dins de l’edificI i s’apaga quan el deixa.
Ajuntament de Cullera

 

._000562


._000772
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.