| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 04/09/2014

POBLACIONS » Algemesí

Algemesí vive la antevespra de la festa con la Nit del Retorn

El concierto de la Banda Simfònica Santa Cecília incluye la obra Danses valencianes con la pieza Ball de Bastonets

._000238
Algemesí vive cada 6 de septiembre la Nit del Retorn, el verdadero preámbulo que dará paso a las procesiones de la Festa de la  Mare de Déu de la Salut. Tras finalizar la novena  se representarán los Misteris i Martiris en la capella de la Troballa.
A las 23.15 horas se iniciará el tradicional concierto de la Banda Simfònica Santa Cecília de la Societat Musical de Algemesí en la plaza Major. Este año se interpretará un pasodoble del compositor algemesinense Bernardo Adam Ferrero, con notables aires taurinos.
La actuación continuará con una pieza de Adam Ferrero, Danses Valencianes, que consta de dos movimientos. El primer de ellos se llama Ball dels Bastonets, en clara alusión a la fiesta y se trata de una fantasía sobre el típico y tradicional baile de Algemesí.  Por lo que respecta a la segunda pieza se denomina Jota Valenciana y con ella los presentes podrán disfrutar con las melodías que componen este baile tradicional valenciano.
El final de la primera parte llegará de la mano de La Fantasía para Banda Sinfónica Extreme Beethoven, del compositor holandés Johan de Meij. Se trata de una obra que conjuga varios temas de Beethoven con un lenguaje moderno.
A las 12.00 horas de la noche finalizará la primera parte del concierto y empezará el Vol del Retorn desde el campanario de la Basílica de Sant Jaume y el disparo de 21 salvas a la Mare de Déu. Posteriormente se reiniciará la segunda parte del concierto.
La segunda parte del concierto comenzará con el pasodoble La Utielana, de Luis Serrano Alarcón, una composición que fue un encargo del Ayuntamiento de Utiel en 2008 para conmemorar el 150 aniversario de su plaza de toros. Las piezas más alegres y festivas llegarán con los vals y las marchas de la Jazz Suite nº2 del compositor ruso Dimitri Shostakovich. Por último sonará la Obertura Festiva, de Shostakovich, que comienza y finaliza con dos espectaculares fanfarrias de metal.
Terminada la actuación musical, las campanas sonarán cada hora con el Vol del Retorn hasta el amanecer.
Ayuntament d'Algemesí
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.