L’arròs Cèrcol de Sueca es defineix com una marca d’arròs social, valencià, sostenible, innovador i transparent

Jueves, 19 de diciembre de 2019 | e6d.es
• La campanya de crowdfunding de l’arròs Cèrcol arriba al 25% i ja té més de 100 mecenes
._000475
Amb un vídeo promocional gravat en diferents llocs del Parc Natural de l’Albufera, com la Muntanyeta dels Sants, Teresa Llorca i Miquel Matoses, productors d’arròs valencians, volen donar un pas avant i vendre el seu arròs directament als consumidors amb marca pròpia.
Des del 4 de desembre està activa la campanya a la pàgina web Verkami per a reservar l’arròs Cèrcol, que serà de la pròxima collita. La pàgina web és una plataforma de crowfunding, és a dir, la seua funció és la de recopilar el pressupost necessari per a dur a terme un projecte gràcies a les donacions de diners que fan terceres persones. Això permet que la persona que vulga començar un nou projecte empresarial puga, en primer lloc, veure si la seua idea funciona, i en segon lloc, recaptar els fons necessaris per a dur-ho endavant.
El projecte ja ha recollit el 25% del seu objectiu i ha superat les 100 aportacions, recaptant més de 5.000€ en 10 dies. Si el projecte de Cèrcol aconseguix el seu objectiu de 20.000€, els emprenedors volen fer realitat el primer micro-molí d’arròs de Sueca creat de manera cooperativa. Els interessats poden aportar des de 10€ fins a 500€ a canvi de les recompenses que s’oferixen. Es poden trobar des de les opcions més bàsiques, consistents en un quilo d’arròs i algun ingredient més per a cuinar, fins a altres recompenses més orientades a col·lectius o empreses que vulguen col·laborar a canvi de packs d’arròs per a molta gent. Algunes de les recompenses tenen noms tan tradicionals com els packs faneca o cafís.
La identitat de la marca Cèrcol es basa en cinc punts clau: des del punt de vista social, es vol fer possible que els consumidors puguen comprar arròs directament dels productors a un preu just, sense intermediaris. De la mateixa manera, tot està pensat des d’un punt de vista valencià. L’arròs serà produït completament al Parc Natural de l’Albufera i per al disseny, comunicació i fabricació dels envasos s’ha contactat amb empreses valencianes.
Pel que fa a la sostenibilitat, la promotora del projecte, Teresa Llorca, explica: “Per a reduir el fem que produïxen els envasos, volem basar la proposta de Cèrcol en un envàs d’alumini reutilitzable, de 5 quilos, que es podrà reomplir amb un sistema de recàrregues”. L’ús de les noves tecnologies, internet i el sistema de recàrregues són també els punts forts de la seua aposta per la innovació i al mateix temps utilitzaran els canals de comunicació, des de la mateixa etiqueta, per a ensenyar fil per randa on van a parar cada cèntim rebut d’una manera transparent.
“La campanya de Cèrcol estarà activa fins al 12 de gener, perquè hem pensat que un temps tan familiar com el Nadal és el més apropiat per a llançar un projecte basat en valors” informa Miquel Matoses, l’altre creador del projecte. L’enllaç de la campanya és https://vkm.is/arroscercol
Cèrcol Coop

 

 

 

._000300

._000351