Grefusa consolida la seua estratègia sostenible deixant empremta positiva

Lunes, 17 de octubre de 2022 | e6d.es
• Les seues polítiques de conciliació li han permés obtindre el certificat d'Empresa Familiarment Responsable, mentre que l'Observatori de Sostenibilitat i Transparència ha reconegut el seu compromís amb els empleats
Grefusa, empresa familiar valenciana i líder del sector dels snacks, la fruita seca i els enfornats, presenta la seua Memòria de Sostenibilitat corresponent a l'exercici de 2021; un document en el qual es resumeixen les activitats, fites i projectes desenvolupats amb l'objectiu de ‘deixar empremta positiva’ en quatre àmbits: entorn, consumidors, empleats i comunitat.
“Com a companyia socialment responsable treballem cada dia en tots els àmbits, des de la conciliació a l'equitat, passant pel compromís amb el medi ambient i amb els nostres consumidors, per a deixar empremta positiva i millorar la vida de tots els que ens envolten”, afirma Bernardo Gregori, director de Sostenibilitat, Compliance, Riscos i Relacions Institucionals. “La publicació d'aquesta Memòria de Sostenibilitat és un pas més en el nostre compromís per la transparència i el bon govern, sempre amb l'objectiu d'impactar de manera positiva en el nostre entorn i en els diferents públics d'interés”, sosté.
Sota aquesta premissa, la companyia valenciana desenvolupa la seua activitat apostant per una innovació sostenible. Prova d'això és que, en 2021, *Grefusa ha reduït les emissions de CO₂ a l'atmosfera; ha generat 700 llocs de treball dels quals el 90% són contractes indefinits; i ha realitzat avanços en bon govern. Una estratègia sostenible amb la qual impacta de manera efectiva en l'entorn, la vida dels empleats i consumidors, i la comunitat.
Petjada positiva en l'Entorn
Al llarg de 2021, la companyia ha reduït considerablement el seu impacte ambiental i les emissions de CO₂ gràcies a l'aplicació de solucions innovadores. Tal com reflecteix la seua nova Memòria de Sostenibilitat, Grefusa ha disminuït el consum energètic en instal·lar una planta fotovoltaica d'autoconsum a la fàbrica d'Alzira, la qual suposarà un estalvi estimat de quasi 600 tones de CO₂ a l'any. Però també en fomentar l'ús de materials reutilitzats: el 91% del cartó que utilitza procedeix de fibra reciclada i el 100% compta amb el segell Forest Stewardhip Council (FSC), és a dir, procedeix de boscos gestionats de manera responsable.

Petjada positiva en els Consumidors
Amb l'objectiu de continuar fabricant productes per a gaudir, Grefusa continua donant un toc d'innovació a tot el que fa, així com els millors ingredients. Dos aspectes que fomenten la millora contínua del perfil nutricional dels seus snacks, fruita seca i enfornats a través d'un diàleg obert basat en l'escolta activa dels consumidors i altres grups d'interés. D'aquesta manera, la companyia ha aconseguit millores a nivell de competitivitat i de qualitat dels seus productes, ja que produeix sense oli de palma des de 2022, no empra colorants ni conservants i, des de 2015, ha reduït el 15% de la sal de les principals referències.
Aquestes pràctiques han permés que Grefusa haja obtingut en 2021 la certificació IFS Nivell Superior (International Food Standard) en els seus centres productius d'Alzira i Degracias (Portugal). Un reconeixement que se suma al Premi Aliments d'Espanya del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient i al Premi NAOS del Ministeri de Sanitat, aconseguits amb anterioritat.

Petjada positiva en els Empleats
Els professionals de la companyia són, sens dubte, un dels principals actius de Grefusa. Una empresa familiar en la qual el talent i el benestar de la plantilla es promouen a través de diferents mesures. Reflex d'això és l'obtenció en 2021 del Segell EFR (Empresa Familiarment Responsable), distintiu que acredita el ferm compromís de Grefusa amb la conciliació en promoure una política de Recursos Humans centrada en la gestió de persones des d'una dimensió laboral, personal i familiar, al mateix temps que incentiva la flexibilitat, l'equilibri entre la vida laboral i familiar, la desconnexió digital, el desenvolupament professional i personal, i la igualtat d'oportunitats.
Aquestes mesures han sigut claus perquè, també en 2021, l'Observatori de Sostenibilitat i Transparència OBSET reconeguera el Compromís Laboral i la responsabilitat de l'empresa alzirana amb els seus treballadors en la primera edició dels premis que va realitzar durant la seua presentació institucional.
Petjada positiva en la Comunitat
Com a membre actiu de la societat, Grefusa participa en la vida de la localitat valenciana d'Alzira, on té la seua seu i el seu principal centre productiu. Contribueix a l'impuls del municipi participant en diversos projectes d'acció social en col·laboració amb Bancs d'Aliments, la Fundació Alimentum o Creu Roja, destacant especialment el seu projecte de suport a la infància en cooperació amb aquesta entitat, a través del qual va donar producte a més de 3.800 famílies en risc d'exclusió durant la pandèmia.
A més, fomenta el talent i l'ocupabilitat dels recentment titulats universitaris a través del programa de Grefutalento, en col·laboració amb diferents universitats.


Sobre Grefusa
Grefusa és una empresa familiar valenciana, fabricadora de snacks, pipes i fruita seca, amb més de 90 anys d'història. El nostre objectiu és divertir i sorprendre els nostres consumidors amb productes que estan bons, pel seu sabor i que són bons, perquè estan elaborats amb els millors ingredients. Cada any venem més de 275 milions de bosses dels nostres productes amb marques com Grefusa, amb els icònics Papa Delta o Gublins i tota la nostra varietat de pipes, incloent El Piponazo i Pipes Grefusa Tijuana entre altres; MisterCorn, la dacsa més cruixent del mercat; i Snatt’s, aperitius enfornats compatibles amb un estil de vida equilibrat. La millor qualitat i tot el sabor per a fer únics els teus moments de snacking.