| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 14/06/2018

SECCIONS » Carcaixent » Medi ambient i naturalesa » Social

S'inicia la segona fase del procés de participació per decidir el futur de les muntanyes de Carcaixent

Una xarrada dedicada a l’agroturisme avançarà en el procés participatiu coincidint amb el 2n aniversari de l’incendi

._000523
.-000472
Dos anys després de l’incendi que va acabar amb el 80% del terreny forestal de Carcaixent, el Grup Promotor Post-incendi iniciarà este divendres la segona fase del procés de participació ciutadana sobre els futur de les muntanyes de la localitat, centrada en els usos que es desitgen per a elles. Durant la primera fase que va acabar el passat novembre, el procés de votació participatiu va decidir que, tant la gestió com la propietat haurien de ser públiques. 
Per a esta segona fase està pensat treballar al voltant dels usos que es vol fer dels terrenys. Així, seguint la dinàmica emprada fins el moment, es realitzarà una fase de formació prèvia on, entre altres iniciatives, es crearan grups de debat i treball amb col•lectius usuaris de les muntanyes i experts medi-ambientalistes amb l’objectiu de  de, com han assegurat des del Grup Promotor, cercar sempre la objectivitat i la inclusió de totes les parts implicades. Una vegada finalitzada esta fase, a l’igual que a l’anterior,  entre totes aquelles persones majors de 16 anys censades a la nostra ciutat, es realitzarà un procés participatiu per tal de decidir els usos que es prefereixen per als terrenys.
En un primer moment, les tertúlies formatives que proposa el Grup Promotor girarien al voltant de temes concrets com l’agroturisme – temàtica que inicia el cicle- cultius forestals i usos ambientals, educació ambiental, ús urbanístic, caça i gestió de fauna, entre altres. Així, la primera de les xarrades, dedicada a l’agroturisme,  tindrà lloc demà divendres 15 de juny  a les 19 hores a l’Auditori de les Dominiques i comptarà amb la participació de l'associació Roders de Carcaixent, el Centre Excursionista i els propietaris de l'Hort de San Eusebi. A més, també tindran veu experts en matèria mediambiental i turística com Vicent Ibàñez, tècnic de turisme i Carlos Burguet, tècnic de Medi Ambient, tots dos de l’Ajuntament de Carcaixent.
El Grup Promotor Post Incendi és un grup obert i transparent  format per un grup de persones que tenen com a objectiu principal fomentar i assegurar la participació ciutadana pel que fa al present i futur de les muntanyes de Carcaixent. Formen part del Grup Promotor de Carcaixent diferents ciutadans a títol individual, o en representació d’associacions, col•lectius, centres educatius o partits polítics. L’Ajuntament de Carcaixent és un motor actiu, tant del Grup Promotor com del Procés Participatiu, sent el màxim responsable d'ambdós.
Ajuntament de Carcaixent
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.