| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 29/10/2019

SECCIONS » Algemesí » Arts plàstiques » Cultura » Exposicions » Humanisme

Juan Carlos Forner presenta un exposició a Algemesí que combina avantguarda i solidaritat

La mostra “Màcula Magna” estarà oberta a la Sala d’Exposicions Municipal fins el 3 de desembre


._000688

._000695
La Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí acull fins el 3 de desembre l’exposició «Màcula magna» de Joan Carles Forner, Jugador de pintura, on la natura líquida del pigment dona forma a les obres. Forner vol dotar les seues formes abstractes d’un contingut i una missió en la societat, que a més són solidàries, ja que la meitat del seu preu es destina a l’Associació contra el Càncer d’Algemesí. D’aquesta forma, Forner uneix art i solidaritat i ens convida a submergir-nos en el seu món de colors, textures, taques, pegats, líquids..., en els quals hi ha molta veritat, art, ciència i compromís.
En «Màcula magna» radicalitza la valoració matèrica de la pintura, explorant les qualitats fluides i formatives del pigment en si. Com diu el seu comissari, Àlex Villar, «Forner es troba en un punt àlgid de la investigació sobre les possibilitats estètiques del material pictòric més enllà del format bidimensional. És per això que ha triat la nostra sala, per a una posada en escena que explora els límits de la percepció, combinant realitat i imatge virtual amb la col•laboració de l’artista visual Óscar Vázquez».
Forner insisteix en la necessitat de transgredir la pintura com a matèria, concepte i tècnica. I ho fa sense pretensions teòriques, des de la pràctica, des de la investigació constant, des del contacte incansable amb el pigment i els seus components. Per això s’autoanomena «jugador de pintura», subratllant l’aparent caràcter lúdic del seu procés i la seua actitud àcrata enfront de la consideració tradicional de pintor. Des del principi va substituir la paleta i els pinzells pels pots de pintura plàstica i de resina que són la matèria primera de tota la seua producció.
 En«Màcula magna» la taca i la brotxada aconsegueixen la llibertat, la no supeditació a un medi, fins a alçar-se amb una condició icònica en què veiem ressons de l’abstracció postpictòrica, i fins i tot fa l’ullet a Lichtenstein, en un continu joc de pintura, atzar i mètode.
Ajuntament d'Algemesí



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.