| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 17/01/2019

SECCIONS » Fortaleny » Urbanisme, infraestructures i habitatge

Fortaleny posa en servei el seu ‘nou’ pont de ferro rehabilitat íntegrament per la Diputació

Aquesta emblemàtica infraestructura, que els veïns volien recuperar des de fa anys, torna a estar en ús i es garanteix la seua conservació

._000462
Fortaleny ja té operatiu el seu ‘nou’ pont de ferro. Les veïnes i veïns d'aquest municipi de la Ribera poden gaudir de nou caminant o amb bicicleta una infraestructura que venien reclamant des de fa anys i que torna a comunicar les artèries comarcals. La Diputació de València ha posat aquesta setmana en servei el pont Alfons XIII, després d'haver completat la rehabilitació del mateix i la posterior connexió de la via ciclopeatonal amb camins de l'entorn, com la Mota o les Vaques.
La rehabilitació d'aquesta emblemàtica infraestructura, que ha sigut finalitzada amb un import pròxim al milió d'euros, va concloure amb la connexió ciclopeatonal del pont d'Alfons XIII amb el camí de la Mota del marge esquerre del riu Xúquer, possibilitant la interconnexió de tots dos marges del riu, una petició que demandaven veïnes i veïns per a poder fer ús del pont.
Aquesta és la primera fase d'un projecte el segon lliurament del qual està ja en marxa. El responsable provincial de Carreteres ha anunciat que en un parell de mesos eixirà a exposició pública la part definitiva del projecte, que té previst continuar la passarel·la ciclopeatonal per a connectar de forma directa Fortaleny i Sueca creuant per dalt l'autovia.
L'obra, emblema de l'enginyeria civil de principis del segle XIX, s'ha convertit en un signe d'identitat per a aquest municipi de la Ribera Baixa. Per al diputat de Carreteres, Pablo Seguí, aquesta infraestructura és una instal·lació singular i representativa del patrimoni valencià que “gràcies a la seua rehabilitació servirà per a l'ús i gaudi de tots els veïns”. La reconversió d'aquest pont en un nou itinerari ciclopeatonal “no solament conserva una peça significativa del nostre patrimoni, sinó que a més uneix a persones i fomenta la mobilitat sostenible, en aquest cas sense vehicles motoritzats”, ha declarat el titular de Carreteres.
Seguí ha recorregut la passarel·la acompanyat per l'alcaldessa de Fortaleny, Juani Clos, i les diputades Mª Carmen Contelles i Pilar Moncho, aquesta última titular de Turisme i natural de la comarca, amb l'alcalde del Perelló, Andrés Fernández i l'alcaldessa de Sueca, Raquel Tamarit. En la visita al Pont de Ferro de Fortaleny també ha participat Jordi Mayor, alcalde de Cullera, el pont del qual de ferro, de titularitat municipal, està previst restaurar pròximament.

Sobre el projecte
L'estructura del Pont Alfons XIII està formada per diferents obertures d'accés (set en el costat de Sueca i 3 en el de Fortaleny) i una obertura principal de 70 metres de llum, el qual va ser objecte en 1990 de treballs de reparació i reforç que no van impedir, no obstant això, que calguera limitar la càrrega que podia suportar fins que finalment va ser tancat al trànsit.
Per a això, les actuacions del projecte adjudicat per la institució provincial han consistit a rehabilitar les obertures d'accés i retirar les fitacions provisionals, seguint una actuació similar a la realitzada en l'obertura principal en 1990. Així mateix, s'han dut a terme xicotetes reparacions i adecentamientos de l'obertura principal i s'ha aplicat un tractament anticorrosiu a l'estructura completa.
El traçat ciclopeatonal s'ha realitzat sobre la calçada central de l'obertura principal, amb una amplària de 4,34 metres i evitant l'accés i circulació per les voreres, a causa de la seua escassa amplària i a la tipologia de les baranes, que si bé s'han de respectar des del punt de vista estètic, patrimonial i paisatgístic, no ofereixen els estàndards de seguretat necessaris.

Sobre el pont
El pont Alfons XIII està situat en la CV-509, de Sueca a Corbera, via integrada en la xarxa de Carreteres de la Diputació de València. Es tracta d'una estructura d'alt valor patrimonial i històric que va ser projectada en 1906 i construïda en 1916. És un dels sis ponts de ferro construïts sobre el Xúquer entre finals del XIX i principis del XX (Gavarda, Alzira, Albalat, Riola, Cullera i Fortaleny) per a salvar la barrera geogràfica que representava el riu, revolucionant així les comunicacions en la Ribera. 
DIVAL


._000006VD



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.