| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 20/07/2020

SECCIONS » General » Servicis públics

El servei de teleassistència de la Diputació triplica el nombre de crides durant el confinament

Més de 19.000 persones majors de 70 anys o amb mobilitat reduïda són ateses actualment a través d'este sistema


._000723
La Diputació de València ha aconseguit, en ple període de confinament, potenciar la prestació del servei de teleassistència de la corporació, una eina clau per a ajudar persones majors de 70 anys o de 65 si tenen un grau de discapacitat del 65%, que visquen soles o amb altres persones amb el mateix risc físic o psicosocial, donant d'esta manera resposta a este col·lectiu en una situació especialment complicada per a ells.
Lluny de reduir el seguiment als usuaris de la teleassistència a causa de les estrictes mesures de seguretat decretades durant l'Estat d'Alarma, la qual cosa ha obligat a implantar el treball a distància, els professionals han triplicat el nombre de crides per a comprovar la situació d'estes persones, a més d'incrementar l'acompanyament psicològic i aportar-los informació sobre com actuar en tot el relacionat amb la pandèmia. També ha tingut lloc un augment de les crides dels propis usuaris als treballadors amb l'única fi de conversar.
Una altra de les novetats que s'ha implementat davant la inèdita situació viscuda, ha sigut la detecció de casos en els quals persones especialment vulnerables no tenien accés a aconseguir aliments. En el moment en el qual el professional percebia durant la crida aqueixa necessitat, es posava en contacte immediatament amb els serveis socials.
La diputada de Benestar Social, Pilar Sarrión, ha volgut reconéixer personalment la important labor dels treballadors al llarg d'estos mesos, realitzant una visita a les oficines de teleassistència. Actualment, el nombre d'usuaris atesos ascendeix a 19.355.
El servei de teleassistència de la Diputació de València, posat en marxa l'any 2003, consistix en la instal·lació en el domicili de l'usuari d'una unitat de control remot que poden activar estes persones majors, amb mobilitat reduïda i que habitualment viuen soles en cas de necessitar auxili. Estos dispositius comuniquen amb una central receptora, la de l'empresa Atenzia, atesa per personal especialitzat per a donar resposta adequada a la crisi presentada, bé per si mateixa o mobilitzant altres recursos humans o materials, propis de l'usuari o existents en la comunitat.
Un servei, en el qual col·laboren la corporació provincial i els ajuntaments, que compta a més amb dispositius perifèrics i de seguretat com a sensors que detecten foc, fum i gas en els domicilis dels usuaris. Al seu torn, i sota supervisió i indicació dels treballadors socials dels municipis, els usuaris poden disposar de polsadors especials, dispositius de mobilitat i passivitat i perifèrics de tecles grans, si resulta oportú.
DIVAL



._000696

._000631
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.