| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 4 de junio de 2020

POBLACIONES » General » Una xarxa de 1.100 quilòmetres de carrils bici a la Comunitat Valenciana
» Urbanismo, infraestructuras y vivienda

Una xarxa de 1.100 quilòmetres de carrils bici a la Comunitat Valenciana

La Conselleria presenta una app que permetrà consultar carrils i itineraris ciclopeatonales de la Comunitat


._000753
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat la inclusió en el visor cartogràfic de la Generalitat que gestiona l'Institut Cartográfic Valenciá (IC),, dels carrils bici de la Comunitat Valenciana, tant els que hi ha fets com els que hi haurà en un futur.
Amb motiu del Dia de la Bicicleta que es commemora aquest dimecres, Arcadi España ha assenyalat que aquesta nova eina per a conéixer la xarxa d'itinerari ciclopeatonals a través de l'ICV, "és el primer pas per a tindre una aplicació on tots els valencians i valencianes podran veure tots els carrils de bici del nostre territori, sobretot per a connectar els municipis intermedis".
Com ha insistit el conseller, "la Generalitat propiciarà que la bicicleta s'utilitze no sols per a l'esport sinó també com una eina de mobilitat quotidiana per a l'ús diari. Per a fer fàcil el seu ús, hem establit una línia d'ajudes a partir del dia 15 d'aquest mes per a l'adquisició de bicicletes i patinets i estem impulsant un pla de millora de la xarxa ciclopeatonal en tota la Comunitat"
A més dels itineraris, en el visor de la Generalitat s'inclou informació rellevant, com a pendent, tipus de ferm o amplària i són descarregables en els formats més habituals per a aquesta mena de rutes.
La informació està disponible en la web consultar ací i en aquesta consultar ací.
Segons el conseller, "es tracta d'un instrument dinàmic que anirà completant-se amb noves aportacions". En aquest sentit està previst obrir línies de col·laboració amb ajuntaments, diputacions i altres organismes públics, a fi d'incorporar a l'inventari de la Generalitat, els nous itineraris que altres administracions vagen completant. A més, en el cas que els ajuntaments ho estimen oportú, es podrà incorpora els traçats urbans de la seua competència.
Així mateix, el conseller ha ressaltat que la Comunitat Valenciana "és de les primeres comunitats a posar la informació de carrils bici tant en el visor o geoportal de la Generalitat com en descàrregues". De moment, ha continuat, "estan senyalitzats en una capa els que hi ha i en una altra els que es faran més endavant. Posteriorment s'aniran incloent la resta de carrils".

Una xarxa de 1.100 quilòmetres
La Comunitat Valenciana disposa d'una xarxa d'itineraris no motoritzats de caràcter interurbà, denominada Xarxa d´Itineraris No Motoritzats de la Comunitat Valenciana (XINM), d'una mica més de 1.100 quilòmetres, de diverses titularitats públiques, que en la seua major part són carrils bici. A aquesta xarxa cal sumar els carrils bici i ciclocarrers urbans, conformant així una malla àmplia.
Aquesta Xarxa discorre per 173 termes municipals, un 32% del total de municipis de la Comunitat, i amb un radi d'influència de 3 quilòmetres que fa que la població servida siga de 3,9 milions d'habitants, quasi el 80% de la població de la Comunitat. Es té en aquests moments un ràtio de 2,04 quilòmetres cada 10.000 habitants.
La Conselleria d'Obres Públiques està treballant a estendre i completar aquesta xarxa d'itineraris no motoritzats amb l'objectiu d'arribar a disposar d'una xarxa contínua, segura, funcional, ordenada i jerarquitzada, que constituïsca una autentica alternativa a la mobilitat tradicional i que satisfaça la demanda de vies en les quals desenvolupar activitats lúdiques, d'oci saludable i turístiques, afavorint la creació de llocs de treball a nivell local.
La crisi motivada per la COVID-19 pot portar com a conseqüència la retracció de l'ús dels mitjans públics de transport, tornant a recuperar auge l'ús del vehicle privat a motor. Evitar aquesta regressió cap a un model poc sostenible de transport és el que motiva a la Conselleria intensificar les accions per a promoure i impulsar l'ús dels mitjans de transport no motoritzat, especialment, les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal per a la mobilitat diària.
G.V.



._000705

._000772
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.