| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Viernes, 4 de noviembre de 2016

POBLACIONES » Sueca » Sueca suma esforços per afavorir l'ocupació
» Economía » Empleo » Política

Sueca suma esforços per afavorir l'ocupació

El consistori contractarà, abans que finalitze 2016, vora un mínim de 56 persones desocupades, a temps complet i durant tres mesos



L'Ajuntament de Sueca s'acull al programa de foment de l'ocupació EMCORP per desenvolupar un nou pla d'ocupació. El consistori de la capital de la Ribera Baixa destinarà al voltant de 260.000 euros, que se sumaran a la quantia de 65.162,44 euros que aporta el SERVEF (Servei Valencià d'Ocupació i Formació) i a la subvenció que arribarà del Pla d'Ocupació de la Diputació de València, les bases del qual van ser publicades el passat 7 d'octubre i que s'estima que podria resultar al voltant de 30.000 euros com en el darrer any. El valor del pla d'ocupació serà d'un mínim de 355.496,91 euros.
Tant el SERVEF com l'ens provincial exigeixen que el programa s'inicie abans de finalitzar l'exercici de 2016. Així, els diferents projectes que té programat desenvolupar el consistori comportaran la contractació de vora 56 persones, abans que finalitze l'any, a jornada completa durant 3 mesos.
El programa EMCORP té com a objecte promoure la generació d'ocupació per mitjà de la concessió d'ajudes i subvencions a les entitats locals per a la contractació de treballadors desocupats de la seua població per a l'execució d'obres i/o serveis d'interés general i social.
L'alcaldessa de Sueca i regidora de Recursos Humans, Raquel Tamarit, ha destacat la subvenció rebuda per part del SERVEF, una de les més elevades en comparació amb la resta de ciutats que han sol·licitat l'ajuda. En este sentit, la màxima representant del consistori ha volgut aplaudir el treball del departament de l'Agència de Desenvolupament Local (ADL) i de la seua tècnica, Flor Barona, que va tindre a bé fins i tot canviar les seues vacances en període estival per poder dur endavant l'estudi i tots els tràmits que significa un pla d'ocupació d'estes característiques i traslladar així, de manera contrastada, les necessitats d'ocupació del municipi, un reconeixement al qual també se suma la regidora titular de l'àrea d'ADL, Isabel Jiménez.
El SERVEF i la Diputació de València preveuen que es puguen fer aportacions municipals i, en este sentit, Tamarit també ha volgut destacar l'esforç del consistori, que ha tornat a fer una aportació ben significativa per beneficiar els veïns i les famílies més castigades per la desocupació en un pla que revertirà beneficis a tot el municipi.
Podran optar a estes places les persones que es troben en situació de desocupació, inscrites com a demandants d'ocupació en els centres SERVEF d'Ocupació de la Generalitat, que preferentment pertanyen a col·lectius de difícil inserció laboral. D'entre els inscrits es prioritzaran les candidatures corresponents als demandants en situació de desocupació de llarga duració, considerants-se com a tal, haver estat demandant d'ocupació durant almenys 12 mesos en un període de 18 mesos. Els interessats en optar a les places hauran d'inscriure's en l'Oficina del SERVEF de Sueca, en les ocupacions oferides, fins el pròxim dimecres 9 de novembre.
Serà per tant el SERVEF l'encarregat de realitzar una selecció prèvia dels candidats i el SERVEF i el consistori faran la baremació dels candidats seleccionats, segons els criteris predeterminats per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Els candidats preseleccionats hauran de presentar a l'Ajuntament de Sueca, a més de la documentació que se'ls requerisca específicament, la declaració de la renda de 2015 de la persona preseleccionada i de tots els membres de la Unitat Familiar o la certificació dels ingressos per part de l'Agència Tributària de tots els membres de la unitat familiar i la vida laboral i els contractes de treball que acrediten l'experiència en el mateix tipus d'ocupació.
Les ocupacions i les places que s'oferiran, que queden subjectes i condicionades a les resolucions de les subvencions a rebre pels distints organismes, són les següents: administratius (3), auxiliars administratius (3), monitor d'activitats físiques i esportives (1), oficials jardiners (8), peons jardiners (8), oficial de segona d'obra (1), oficials de primera d'obra (4), oficials electricistes (6), oficials pintors (3), peons pintors (2), peons d'oficis múltiples (14), xòfers agrícoles (3) amb Carnet C. Cal tenir en compte que les persones que vulguen optar a les places d'oficials hauran d'acreditar una experiència mínima de 12 mesos. Tots els beneficiaris tindran un contracte setmanal de 40 hores a excepció de l'oficial d'obra de segona que treballarà 30 hores setmanals. Els interessats poden consultar i ampliar la informació en la pàgina web de l'Ajuntament de Sueca, a l'apartat d'ocupació i formació (oposicions i concursos). 
Ajuntament de Sueca
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.