Sueca posarà en marxa enguany el nou Punt de Trobada Familiar

Lunes, 5 de marzo de 2018 | e6d.es
• Raquel Tamarit, l'alcaldessa de Sueca, s'ha reunit amb la directora general de la Infància i l'Adolescència, Rosa Josefa Molero, per començar a definir aspectes del nou servei

._000006
L'Ajuntament de Sueca i la Generalitat Valenciana continuen les converses per a la creació del nou Punt de Trobada Familiar del Partit Judicial de Sueca. L'alcaldessa, Raquel Tamarit, s'ha reunit amb la directora general de la Infància i l'Adolescència, Rosa Josefa Molero, per començar a definir les característiques i les necessitats del nou servei que es preveu puga començar la seua activitat abans del gener del 2019.
La trobada també ha comptat amb l'assistència de la regidora d'Acció Social, Noelia Sisteró, i el regidor d'Urbanisme i Obres, Julio Serra. La localitat acollirà un dels 11 nous Punts de Trobada Familiar que es crearan en els pròxims mesos al llarg de la geografia valenciana, i que se sumaran als 17 ja existents, ampliant així a 28 el nombre de poblacions on es comptarà amb este servei d'atenció especialitzada.
El treball coordinat dels pobles del Partit Judicial de Sueca ha estat essencial en este projecte encaminat a augmentar el suport i l'atenció especialitzada a les famílies en situació de conflictivitat i a protegir els drets de la infància.
Actualment, el Partit Judicial de Sueca no compta amb esta prestació i ha de fer-ne ús del punt de Gandia, el qual es troba saturat per l'alta demanda. L'Ajuntament de Sueca cediria este immoble per a la creació del nou Punt de Trobada Familiar i la resta de municipis implicats participarien en l'adequació de l'espai en proporció al seu nombre d'habitants, mentre que la competència de personal correria a càrrec de la Generalitat.
La nova xarxa de Punts de Trobada comptarà amb un pressupost de 6 milions d'euros, sis vegades major que l'actual model, això permetrà passar d'una plantilla composta per 61 professionals, a una de 205. Els punts de trobada es dividiran a partir d'ara en tres tipologies en funció del volum d'expedients que tenen actius i segons esta classificació tindran una major o menor dotació de personal i un horari més o menys ampli. Així, de les tres tipologies que es diferencien, el nou punt de Sueca s'emmarca en el grup II, junt amb el d'altres poblacions com ara Gandia, Manises, Paterna, Sagunt, Carlet, Catarroja, Llíria,  Xàtiva, San Vicent del Raspeig, Torrevieja, Dènia, La Vila Joiosa, Villena i Oriola.
En concret, el servei de Sueca estarà dotat amb una plantilla de dos psicòlegs o psicòlogues, una persona tècnica d'integració social, un auxiliar administratiu, una persona educadora, un lletrat o lletrada, i a temps parcial, un treballador o treballadora social i una persona tècnica superior de promoció d'igualtat.
Pel que fa a l'horari, es preveu l'obertura de dimarts a diumenges, de 10.00 a 14.00 i de 16.00 a 20.00 entre setmana; de 9.00 a 15.00 els dissabtes i de 17.00 a 21.00 els diumenges.
Segons ha exposat Molero, l'objectiu de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives és, sobretot, apropar el recurs al ciutadà, acurtar distàncies i reduir la sobresaturació dels punts ja existents.
Per la seua banda, l'alcaldessa de Sueca ha valorat molt positivament el seguiment del projecte tant per part de la Generalitat Valenciana com dels pobles del Partit Judicial de Sueca. “Les administracions públiques estem unint esforços per millorar el servei a les nostres famílies, i afavorir l'aprenentatge de relacions amables i respectuoses en les xiquetes i els xiquets que són els beneficiaris més directes del servei” ha afegit Tamarit.
En la reunió també s'ha fet anàlisi i balanç del funcionament del Centre de Dia de Menors de Sueca i s'han tractat  alguns aspectes del SEAFI, el Servei d'Especialització i Atenció a la Família i la Infància. La directora general ha convidat a reunir-se, a través dels representants del consistori suecà, a les autoritats locals competents d'este servei mancomunat per estudiar la seua millora i s'ha compromés a retornar per escoltar els acords i les necessitats dels pobles usuaris d'este servei.
Ajuntament de Sueca