| Edición diaria núm: | Año: 7 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 14 de junio de 2018

POBLACIONES » Carcaixent » S'inicia la segona fase del procés de participació per decidir el futur de les muntanyes de Carcaixent
» Medio Ambiente y Naturaleza » Social

S'inicia la segona fase del procés de participació per decidir el futur de les muntanyes de Carcaixent

Una xarrada dedicada a l’agroturisme avançarà en el procés participatiu coincidint amb el 2n aniversari de l’incendi

._000523
.-000472
Dos anys després de l’incendi que va acabar amb el 80% del terreny forestal de Carcaixent, el Grup Promotor Post-incendi iniciarà este divendres la segona fase del procés de participació ciutadana sobre els futur de les muntanyes de la localitat, centrada en els usos que es desitgen per a elles. Durant la primera fase que va acabar el passat novembre, el procés de votació participatiu va decidir que, tant la gestió com la propietat haurien de ser públiques. 
Per a esta segona fase està pensat treballar al voltant dels usos que es vol fer dels terrenys. Així, seguint la dinàmica emprada fins el moment, es realitzarà una fase de formació prèvia on, entre altres iniciatives, es crearan grups de debat i treball amb col•lectius usuaris de les muntanyes i experts medi-ambientalistes amb l’objectiu de  de, com han assegurat des del Grup Promotor, cercar sempre la objectivitat i la inclusió de totes les parts implicades. Una vegada finalitzada esta fase, a l’igual que a l’anterior,  entre totes aquelles persones majors de 16 anys censades a la nostra ciutat, es realitzarà un procés participatiu per tal de decidir els usos que es prefereixen per als terrenys.
En un primer moment, les tertúlies formatives que proposa el Grup Promotor girarien al voltant de temes concrets com l’agroturisme – temàtica que inicia el cicle- cultius forestals i usos ambientals, educació ambiental, ús urbanístic, caça i gestió de fauna, entre altres. Així, la primera de les xarrades, dedicada a l’agroturisme,  tindrà lloc demà divendres 15 de juny  a les 19 hores a l’Auditori de les Dominiques i comptarà amb la participació de l'associació Roders de Carcaixent, el Centre Excursionista i els propietaris de l'Hort de San Eusebi. A més, també tindran veu experts en matèria mediambiental i turística com Vicent Ibàñez, tècnic de turisme i Carlos Burguet, tècnic de Medi Ambient, tots dos de l’Ajuntament de Carcaixent.
El Grup Promotor Post Incendi és un grup obert i transparent  format per un grup de persones que tenen com a objectiu principal fomentar i assegurar la participació ciutadana pel que fa al present i futur de les muntanyes de Carcaixent. Formen part del Grup Promotor de Carcaixent diferents ciutadans a títol individual, o en representació d’associacions, col•lectius, centres educatius o partits polítics. L’Ajuntament de Carcaixent és un motor actiu, tant del Grup Promotor com del Procés Participatiu, sent el màxim responsable d'ambdós.
Ajuntament de Carcaixent
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.