| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/11/2012

POBLACIONS » Algemesí » Exposicions » Fotografia

Seis miradas hacia una retórica del cuerpo, exposición en Algemesí

Una reflexión visual sobre la poética del desnudo en el arte contemporáneo a través de la fotografía

La Sala d'Exposcions Municipal d'Algemesí, ubicada en el mítico Casino Liberal, ha inaugurado la exposición 'Diálogos del cuerpo' que ofrece una reflexión visual sobre la poética del desnudo en el arte contemporáneo a través de la fotografía.
La exposición, comisariada por Alejandro Villar, y con el patrocinio de Bodegas Murviedro ofrece seis miradas hacia la retórica del cuerpo de la mano de Óscar Vázquez Chambó, Xavier Mollá, Josep Escuín, Lidia Rubio, Raúl Dap y Javier Fiz que ahondan en la formulación iconográfica y crítica del desnudo en el arte actual.
Acudieron a la exposición numerosos artistas y amantes del arte, los artistas Empar Cubells con Cristina de Salazar y su marido Leopoldo Vidal de Asiain Consulting, los pintores Esteve Adam y Pellicer Pla, la comisaria Emilia Quiñones, el pintor e ilustrador Ulula Corvo, representando al mundo de la moda Alberto Rubio, la empresaria Silvia Peña y Daniel del Montel, los arquitectos Ángela Sabater y Xavier Laumain y el concejal de cultura Gabriel Palop.
Desde los albores del clasicismo, el desnudo ha sido símbolo, erotismo y sensualidad, pero de pronto abandona su idilio con las musas y empuja al cuerpo al centro neurálgico de la escena. Ahora es espacio, es carne: género, ciencia y sexo.
La fotografía, como ocurre con la danza, ha otorgado al cuerpo una fuerza radical comunicativa capaz de expresar por sí mismo, de azuzar la mirada, aliándose con la imagen, con la poesía y con el gesto. Para ello sólo tenemos que dejarnos llevar por las visiones, composiciones y fragmentos de estos seis artistas que aportan que plantean un diálogo personal y genuino entre "cuerpo y percepción" dentro del discurso universal del tema. Leer noticia completa en valenciaplaza.com.
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.