| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Domingo, 12 de abril de 2020

POBLACIONES » General » Sanitat posa en marxa un protocol d'acompanyament al final de la vida per a persones afectades per la pandèmia
» Social

Sanitat posa en marxa un protocol d'acompanyament al final de la vida per a persones afectades per la pandèmia

L'objectiu és el de garantir una mort el més digna possible, acompanyada i en les millors condicions que la situació permeta

._000410

._000565
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha dissenyat un protocol d'acompanyament al final de la vida per a persones ingressades en hospitals durant el període de pandèmia per *COVID-19, ja que aquesta malaltia ha generat una de les conseqüències més dures d'aquest període: que les persones ingressades a l'hospital no puguen estar acompanyades pels seus sers estimats en els moments finals de la seua vida.
Davant les noves dades sobre l'avanç i control de la malaltia i amb l'objectiu de garantir el dret dels i les pacients a acomiadar-se dels seus sers estimats i a tindre un procés de mort el més humanitzada i digna possible, el protocol estableix dos possibles escenaris de comiat. Un d'ells se situa abans que l'o la pacient entre en fase terminal un dia o dos abans de la mort. L'altre escenari es dona hores abans de la defunció. La família decidirà en quin moment d'aqueixos dos supòsits desitja acudir a l'hospital per a acompanyar i acomiadar-se del seu ser estimat.
El protocol s'activarà per decisió del personal sanitari. La família ha de triar a una persona que haurà d'acudir al centre hospitalari quan siga avisada i sempre haurà de cenyir-se a l'acord aconseguit i regulat per a l'escenari triat. La situació de l'o la pacient marcarà els nivells de protecció que se li proporcionaran a aquesta persona, així com la instrucció per a garantir la seua màxima seguretat. També el temps de permanència a l'habitació vindrà determinat per l'estat en què es trobe aquesta persona. S'establirà un "circuit segur" tant per a l'entrada com per a l'eixida de l'hospital.
Tecnologies de comunicació i suport psicològic professional
Es maximitza l'ús de tecnologies de comunicació mitjançant recursos proporcionats per l'hospital i es facilitarà la presència virtual de la resta de familiars a l'habitació i la comunicació amb la persona ingressada.
D'altra banda, l'equip assistencial podrà sol·licitar el suport de l'equip de psicologia de l'hospital que podrà tindre un paper rellevant com a suport en el maneig del duel tant de l'o la pacient com de la família. És a dir, tant el/la pacient com la persona acompanyant podran rebre el suport psicològic durant la visita si així ho considera el personal sanitari.
En aquest moment, la persona ingressada en UCI no pot ser inclosa en el protocol, ja que el risc és excessivament alt per a la persona que acudeix. No obstant això, s'estan estudiant alternatives per a permetre també l'acompanyament en aquest context.
G.V.



._000671

._000678

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.