| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 05/02/2014

POBLACIONS » Cullera » Història, Patrimoni, Costumisme i Passat » Urbanisme, infraestructures i habitatge

Restauración de la muralla del siglo XVI en Cullera

La actuación concierne a una parte de los lienzos situados en la actual Calle” Mur de les Ánimes”, en la acera de la vía pública


._000243
Cullera aun conserva restos de la muralla que defendió la ciudad, fue construida en la época modernista (Siglo XVI). Su construcción se remonta al año 1550-1555, por orden Real, para proteger la Villa de Cullera de los ataques piratas del lugarteniente de Barbarroja, el “pirata DRAGUT”. A partir de la década de los años 50 del siglo XIX, momento de un gran impulso urbanístico, según hemos podido consultar en  las Actas Municipales, se siguen las directrices como en  la Ciudad de Valencia, tomando la decisión, provincial y municipal  del derrumbe de las murallas,  aludiendo que favorecería unos conceptos de higiene,  al tiempo que evitaría actos de delincuencia y que proporcionaría jornales para el proletariado de la clase trabajadora. Al estar ante una construcción Real declarada  Bien de Interés Cultural y el deterioro de la misma, la Concejalia de Patrimonio dirigida por Manuel López, solicitó una subvención a  la Excma. Diputación Provincial de Valencia, a través del Diputado y Alcalde de Cullera Ernesto Sanjuán, del proyecto de recuperación/consolidación de los lienzos conservados  en el tramo norte y que precisaban de un tratamiento, que considerábamos de urgencia, dadas las características de degradación del mampuesto. La restauración y tratamiento lo ha realizado la arqueóloga cullerense Magda Monraval y se ha ceñido a un saneamiento y consolidación en la cara exterior y en la cima de los restos conservados, de los lienzos indicados para conseguir una mayor estabilidad en la muralla y una mejor conservación futura.
Ajuntament de Cullera
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.