| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 29/03/2014

POBLACIONS » Carcaixent » Activitats » Documentals i reportatges

Reiniciem Carcaixent organiza un cine fórum sobre Vjekoslav Luburic, “El Nazi de Carcaixent”

El próximo domingo 30 de Marzo, a las 18:30 horas, en el centro de empresas de Carcaixent


._000248
La asociación cultural Reinciem Carcaixent organiza el próximo domingo 30 de Marzo, a las 18,30h en el centro de empresas de Carcaixent, un Cine Fórum sobre la figura de Vjekoslav Luburic, más conocido como el nazi de Carcaixent o el carnicero de los balcanes. Luburic fue un general de la Croacia nazi que llegó a ser comandante principal del campo de concentración de Jasenovac. Una vez finalizada la II Guerra Mundial, Luburic se refugió en Carcaixent bajo el paraguas del régimen franquista y adoptó el nombre de Vicente Pérez García.  Una vez establecido en Carcaixent, montó una imprenta desde donde difundia propaganda de los movimientos fascistas. El 20 de abril de 1969 fue asesinado en nuestra población, presuntamente, por un agente de los servicios secretos yugoslavos. En los trozos de material audiovisual  que se proyectarán se hará un repaso de quién era Vjekoslav Luburic, de cómo fue su asesinato así como de cuál fue su relación con Carcaixent. Una vez finalizada la proyección, intervendrán diversos ponentes, entre los que destaca, Francesc Bayarri, (autor del libro Cita en Sarajevo); libro que reconstruye toda la historia que envuelta a Luburic y su asesinato. También desde Reiniciem Carcaixent estamos trabajando para poder contar con una pequeña exposición de libros i panfletos que se editaron e imprimieron en la imprenta que Luburic tenía en Carcaixent. Desde la asociación lo que se pretende es recordar uno de los episodios más rocambolescos de la historia de Carcaixent; así como dar a conocer entre la población más joven unos acontecimientos que para muchos de ellos son desconocidos. Desde Reiniciem Carcaixent animamos a la población a que acuda a este acto y participe aportando sus historias sobre este tema.
Reiniciem Carcaixent
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.