| Edición diaria núm: | Año: 8 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 11 de junio de 2020

POBLACIONES » Alzira » Primer encontre virtual Xúquer Centre Educatiu i JEDU de Finlàndia
» Educación y formación

Primer encontre virtual Xúquer Centre Educatiu i JEDU de Finlàndia

Es van compartir diverses presentacions mostrant les realitats de tots dos països en temps de confinament

._000472

Els centres valencià i finlandés, Xúquer Centre Educatiu i JEDU van celebrar el primer virtual meeting entre els seus centres educatius el passat mes de maig. La bona relació existent entre les dues entitats educatives; JEDU, com un dels centres de formació professional més prestigiosos del país escandinau, i Xúquer Centre Educatiu, com a pioner a la comarca de la Ribera en cicles formatius relacionats amb les noves tecnologies (TSMR, DAM / DAW) i cicles d'activitats esportives (TECAM i TSEAS antic TAFAL), a més del seu gran prestigi com a escola infantil i d’etapes de primària i secundària; va fer possible la realització de la primera reunió virtual Finlàndia-Espanya durant l’estat de confinament. A conseqüència d'aquesta, es va crear un espai comú on compartir experiències, activitats i sensacions des de dos realitats tan diferents i, alhora, amb aspectes comuns, com són l'escandinava i la mediterrània.
Aquesta relació entre tots dos centres es remunta al mes d'octubre de 2019 quan docents del centre valencià van tindre l'oportunitat de visitar el centre finlandés JEDU, gràcies a un programa Erasmus+ de job shadowing. Es tractava d’una visita a altres centres com a aprenentatge de metodologies d'ensenyament. A partir d’esta visita es van començar a forjar les aliances que tenen la seua primera conseqüència en la realització d'aquestes jornades, que tan beneficioses estan resultant per l'alumnat de tots dos centres, i en la creació de l'esmentat espai comú d'intercanvi.
En la reunió, a la qual van assistir alumnat i professorat de totes dues institucions, es van compartir diverses presentacions mostrant les realitats de tots dos països en temps de confinament després de les corresponents presentacions per part dels professors i responsables, conduïda per Hannu Simi, coordinador de projectes de JEDU.
La professora Terhi Lehtola, responsable del cicle de conducció d'activitats esportives en el medi natural de JEDU en la seu de Haapavesi, va compartir amb els assistents la forma en què estaven controlant l'activitat física de l'alumnat mitjançant dispositius tecnològics.
Segons van comentar, l’alumnat du rellotges connectats a una aplicació mòbil en la qual va quedant gravada la seua activitat física diària i a la qual tenen accés els educadors del centre, que poden, d'aquesta forma, realitzar les correccions pertinents i proposar objectius personalitzats.
Posteriorment, els docents de Xúquer Centre Educatiu del cicle TECAM d'FP, van mostrar els vídeos, que han gravat per als seus estudiants, en els quals els mostren diferents exercicis físics per a treballar els diferents grups musculars i en els quals, a més, els proposen alguns reptes setmanals, i uns altres en els quals proporcionen als alumnes ajuda a l'hora de fer diverses tasques de manteniment de les seues bicicletes de muntanya.
A continuació, la professora Jaana Karvosenoja, responsable de l'àrea de Màrqueting en el cicle d'FP de Turisme en la seu de JEDU de la localitat costanera de Kalajoki, va presentar el treball realitzat per una de les seues alumnes, Roosa Honkala, durant el seu període de pràctiques en empresa d'aquest any acadèmic. L'alumna realitzà diverses labors en dos empreses turístiques, situades a Lapònia, dedicades a organitzar excursions i rutes amb trineus tirats per gossos huskies, entre altres coses, ja que durant la temporada estival realitzen altres tipus d'activitats d’acord amb les condicions estiuenques. De fet, una de les empreses, li ha oferit a Roosa realitzar de nou les pràctiques aquest estiu, però ara amb remuneració. La seua experiència va resultar veritablement inspiradora tant per a les seues companyes finlandeses com per a l'alumnat espanyol.
El virtual meeting va acabar amb una presentació de les activitats realitzades per l'equip d'estudiants de Xúquer durant el mes de juny passat en la localitat de Bronchales (Terol), en la qual els alumnes van tindre l'oportunitat de realitzar excursions pels fantàstics paratges de les muntanyes universals tant a peu com en les seues mountain bikes.
El grup finlandés es va sorprendre al vore els paratges de muntanya i van recordar que en els voltants de la seua província, Ostrobothnia del Nord, gaudeixen de magnífics boscos de coníferes, però no disposen d'aquesta mena de paisatge muntanyenc.
Després de l’èxit de la jornada totes dos parts acordaren la continuació d’aquesta experiència i continuaren compartint les experiències educatives en el fòrum que s'ha habilitat a tal efecte.

Xúquer Centre Educatiu

 


._000472VD

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.