| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 08/04/2013

POBLACIONS » Benifaió » Religió i culte

Por primera vez las mujeres de Benifaió portan el palio en la 'Processó dels Combregars'

Bajo el palio salió un año más en procesión la sagrada forma de Jesús


Ayer domingo las calles de Benifaió acogieron de nuevo una de las procesiones más antiguas del municipio, la conocida como “Processó dels Combregars” o Comulgar de impedidos.
Bajo el palio salió un año más en procesión la sagrada forma de Jesús acompañada por el cura párroco, corporación municipal y centenares de vecinos para acudir hasta el domicilio de aquellas personas que por motivos de salud no pueden trasladarse a recibir el cuerpo de cristo en las eucaristías.

Dos mujeres por vez primera como portadoras
Una de las novedades de la procesión de este año es que los palos del palio que cogen durante el recorrido el cuerpo de cristo fue llevado además de por hombres
por dos mujeres. Ser portador del palio es algo voluntario que cada año deciden llevarlo a cabo vecinos del municipio. En esta ocasión, y por vez primera según confirman desde la organización del acto religioso, dos mujeres decidieron ser portadoras junto a varios vecinos.
Una procesión tradicional que todos los años tras la pascua se celebra en Benifaió para acercar la comunión a los impedidos del municipio. 
Ajuntament de Benifaió
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.