Pilar Moncho: 'Busquem garantir la tranquil·litat i seguretat dels usuaris de les platges de Sueca"

Miércoles, 20 de junio de 2018 | e6d.es
• La regidora de Serveis Municipals Pilar Moncho explica els canvis en la gestió del servei de socorrisme després de les crítiques del PSPV-PSOE de Sueca

._000300

._000349
Davant les informacions publicades pel PSPV- PSOE de Sueca en referència al servei de les platges de Sueca en la temporada estival de 2018, recentment inaugurada, la regidora de Serveis Municipals i competent de la gestió de les platges, Pilar Moncho, manifesta els següents aclariments.
L'Ajuntament de Sueca s'ha vist abocat a canviar la forma de la gestió d'este servei única i exclusivament per garantir l'efectivitat del dispositiu de vigilància i socorrisme, davant la dificultat amb la que s'ha trobat sovint el consistori, en els darrers anys, per reposar els efectius que abandonaven la plaça durant la temporada. «Hem patit moltíssim en els últims estius per cobrir places de l'operatiu de salvament i socorrisme, i tenir l'equip al complet, per la complexitat de l'administració a l'hora de substituir un efectiu tan ràpid com era necessari per atendre als banyistes amb totes les garanties» afirma la regidora.
Moncho ha explicat que la nova llei de Contractes fa que els serveis de socorrisme, atenció mèdica i platges adaptades s'engloben en un plec únic de vora 240.000€ en el qual l'Ajuntament no ha retallat en despeses, però tampoc ha gastat més que abans, quan era de gestió directa. El canvi de gestió està motivat per la necessitat d'ampliar el numero de socorristes a les torres de vigilància (estàtics) i els que passegen per vora mar (dinàmics), també els patrons d’embarcació i els que atenen les platges adaptades. La titular ha reconegut també que «són molts els consistoris que mantenen este servei a través d'una empresa i segurament per les mateixes raons, també consistoris amb el PSPV-PSOE al capdavant».
«El més important per a nosaltres són les persones, la seua seguretat i tranquil•litat. En este cap de setmana d'inici de la temporada no s'ha registrat cap incident, ni queixa, eixe és l'èxit del servei per a nosaltres» assegura la regidora. El consistori té constància que els treballadors contractats han superat les proves que demostren que el seu perfil s'ajusta a les exigències del lloc i la feina i a més a més, el servei enguany incorpora, com a novetat, una ambulància amb els perfils sanitaris de metge i infermer per a totes les platges de Sueca. «Tot ha estat, per tant, baix control. I això resta importància al fet que encara no s'hagen servit a l'Ajuntament les postes sanitàries encomanades, perquè l'activitat registrada este passat cap de setmana demostra que, no obstant això, s'ha complert perfectament amb l'atenció als usuaris de les nostres platges i això és el que més ens preocupa en primera i última instància» ha afegit Moncho i ha continuat «és més, enguany incorporem un equipament del què mai havíem disposat. L'ambulància inclou una dotació més completa per acollir qualsevol actuació d'atenció primària».
La nova llei de Contractes del Sector Públic ha condicionat, en gran mesura, els procediments de contractació d'estos serveis (salvament i socorrisme, neteja de platges i postes sanitàries) que estan en procés de licitar-se, en tant que ara han de regir-se per plecs de condicions, més costosos de tramitar, i encara estan pendents d'adjudicació definitiva. Això no obstant, la regidora apunta que s'ha previst tot per tal que això no repercutisca en l'experiència dels banyistes i usuaris de les nostres platges.
Ajuntament de Sueca