| Edición diaria núm: | Año: 5 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Martes, 27 de junio de 2017

POBLACIONES » Mareny de Barraquetes » Pablo Seguí inaugura el carril ciclopeatonal del Mareny de Barraquetes
» Diputació » Urbanismo, infraestructuras y vivienda

Pablo Seguí inaugura el carril ciclopeatonal del Mareny de Barraquetes

La Diputació de València ha destinat 185.813 euros a l'execució d'aquest projecte que millora la seguretat de vianants i ciclistes


._000406

._000300
L'inici de la temporada estiuenca ha sigut la data triada per l'ajuntament del Mareny de Barraquetes per a inaugurar formalment el nou carril ciclopeatonal que la Diputació de València ha construït per a connectar el nucli urbà amb la zona dels Palmeres, a fi de millorar la seguretat en la circulació de vianants i ciclistes entre tots dos punts. Una inauguració que l'alcalde Jordi Sanjaime va fer coincidir amb l'obertura de la Fira Gastronòmica i a la qual va assistir el Diputat de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, encarregat de descobrir el monòlit amb el qual els veïns i veïnes del Mareny volen recordar la definitiva engegada d'una actuació que dóna resposta a una reivindicació que arrossegaven des de fa 20 anys.
Tal com el propi Jordi Sanjaime va recordar, l'estretor del voral en la carretera, en alguns punts pràcticament inexistent, suposava un problema molt gran per a la seguretat en la circulació de persones i ciclistes. “Problema –va afegir– que s'agreujava sobretot en l'època estival, motivat per la gran afluència de gent que tenim en la zona, on pugues haver-hi fins a 4.000 persones, i una urbanització que concentra una quantitat similar de gent”, afegia.
Amb una inversió de 185.813 euros, les obres han permès crear una plataforma annexa a la CV-502, d'entre 1,80 i 2,50 metres d'amplària segons el tram, que connectarà el casc urbà del Mareny de Barraquetes amb el càmping de Les Palmeres. Aquest carril ciclopeatonal està delimitat per una vorada contínua per a dotar de major protecció a vianants i ciclistes de manera que puguen realitzar aquest desplaçament en condicions de seguretat. Un aspecte, el de la seguretat vial, que Seguí va assegurar que és el principal objectiu de totes les actuacions que s'impulsen des del seu departament i que, tal com va destacar, “han d'atendre tant als vehicles motoritzats com als altres usuaris de la carretera, com a vianants o ciclistes, que cada vegada són més habituals en les nostres carreteres”.
Respecte al nou carril ciclopeatonal del Mareny, Seguí va recordar que el compromís de l'Àrea de Carreteres era –“i així ha sigut”, va postil•lar– que estiguera en ús “abans que s'iniciara de nou la temporada de vacances, que és quan major trànsit de persones i de vehicles es produeix en aqueix tram i per tant quan més necessari és que la circulació es realitze en condicions de seguretat”.
Amb la seua realització, tant els veïns del Mareny com els estiuejants que escullen aquesta zona per al seu descans estival veuen atesa una antiga reivindicació que “per fi és una realitat i podrem constatar els beneficis que va a tenir tant per a la gent que està estiuejant ací com per als comerciants del poble”, va declarar Jordi Sanjaime.
Pla de Mobilitat Ciclopeatonal
L'actuació duta a terme en El Mareny de Barraquetes forma part de les 22 primeres obres incloses en la primera fase del Pla de Mobilitat Ciclopeatonal de la Diputació de València, un dels projectes més ambiciosos de la present i futures legislatures, amb una inversió prevista de 36,6 milions d'euros i un total de 97 itineraris a desenvolupar en totes les comarques, amb l'objectiu de millorar la seguretat de vianants i ciclistes en el marc de la mobilitat sostenible.
Les actuacions aconseguiran un total de 132 quilòmetres de vies i donaran resposta a problemes de seguretat vial dels municipis de la província, alguns perpetuats durant més de 20 anys. “Aqueixos punts de conflicte, amb accidents i víctimes mortals, comencen a resoldre's amb aquestes vies que connecten municipis i persones, aportant seguretat a trajectes que habitualment s'han hagut de fer a peu o amb bicicleta en vies amb trànsit dens i vorals poc espaiosos o inexistents”, ha destacat el Diputat de Carreteres.
DIVAL


El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.