Més 1.300 persones voluntàries de Protecció Civil col·laboren durant l'emergència enfront de COVID-19
Amb el repartiment d'aliments a domicili i a residències
El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat coordina amb els ajuntaments el repartiment i organitza el treball del voluntariat de Protecció Civil. Un total de 128 agrupacions i associacions de voluntaris i voluntries de Protecció Civil de 211 municipis de la Comunitat Valenciana col·laboren durant l'emergència enfront de COVID-19 amb el repartiment de material sanitari i aliments a domicili i a residències de la tercera edat.El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat s'encarrega durant l'emergència sanitària de coordinar als voluntaris i voluntàries de Protecció Civil que donen cobertura als seus ajuntaments i participen del Pla de Coordinació i Suport Municipal, que ha posat en marxa la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.
En concret, 1.383 persones voluntàries de Protecció Civil s'han convertit aquests dies, al costat dels bombers forestals de la Generalitat, la policia local i personal de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), en peça clau per a dur a terme el repartiment del material necessari per a fer front a la COVID-19 en els municipis valencians.
Des de la AVSRE es va remetre el passat 16 de març una circular a totes les associacions i agrupacions de voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana. Dels 211 municipis amb aquesta mena d'entitat, el 71% han confirmat la seua disponibilitat i col·laboració en l'emergència sanitària de COVID-19. Des de llavors, les diferents agrupacions, diàriament, realitzen labors socials, repartiment d'alimentació i assistència a persones majors amb dificultat de mobilitat.
Una altra funció indispensable entre el voluntariat de Protecció Civil durant l'emergència sanitària és la seua labor de coordinació amb els i les agents de la policia local per a dur a terme tasques d'informació sobre el confinament i les restriccions de mobilitat decretats per l'estat d'alarma o la desinfecció de la via i espais públics.
-
0ComentarioImprimir Enviar a un amigo
-
Compartir
Noticias similares
-
Col•laboren diversos col•lectius com la comunitat educativa, els bombers i Protecció Civil
Hay 0 comentarios / Leer más
-
Policia Nacional i Guàrdia Civil intensifiquen les seues accions de protecció als col·lectius més vulnerables ...
Hay 0 comentarios / Leer más
-
Amb 1.280.000 màscares (80.000 d'elles FFP2), 4.250.000 guants, 121.050 equips de protecció individual (EPI) i...
Hay 0 comentarios / Leer más