| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 13/06/2013

POBLACIONS » General » Servicis públics

Los regantes recibirán un millón al año por ceder agua del Júcar para beber

El Consell y la CHJ avala el pacto entre las comunidades de riegos y los ayuntamientos de la comarca de la Ribera


Las comunidades de regantes del Xúquer acordaron ayer limar las diferencias surgidas la semana pasada y cerrar filas para alcanzar un pacto de cesión de parte de sus caudales al abastecimiento urbano de 13 municipios de la Ribera. Las entidades agrupadas en la Unidad Sindical de Usuarios del Júcar (USUJ) -la Acequia Real del Júcar, la Real Acequia de Escalona, la de Carcaixent, el sindicato de Riegos de Sueca, el de Cullera y la Acequia de Cuatro Pueblos- anunciaron su disposición a ceder el agua necesaria para atender las necesidades de abastecimiento de sus municipios de referencia.
Este es un aspecto clave que ha permitido el acuerdo. Es decir, cada comunidad de regantes cederá el agua a su municipio respectivo. Lo harán todas a cambio de una compensación económica, que pagarán los usuarios finales por el mantenimiento de los pozos de sequía y el coste de los rebombeos, que el secretario general de USUJ, Juan Valero de Palma, estimó ayer en siete céntimos por metro cúbico. Para el cálculo de la primera dotación de agua para Alzira y Carcaixent, unos tres hectómetros cúbicos al año, la compensación sería de unos 350.000 euros. Si se pone en marcha todo el conjunto de pozos de USUJ y se ceden los 12 hectómetros previstos a los 13 municipios, la compensación puede alcanzar el millón de euros.   Carlos Alós.  Leer noticia completa en Levante-EMV
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.