| Edición diaria núm: | Año: 8 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Lunes, 30 de noviembre de 2015

POBLACIONES » Almussafes » L'APPI inicia l'estudi dels llocs de procedència dels 18.000 treballadors del polígon d'Almussafes
» Economía » Empresas » Política

L'APPI inicia l'estudi dels llocs de procedència dels 18.000 treballadors del polígon d'Almussafes

El resultat de l'anàlisi servirà per a plantejar la petició formal a ADIF per a la construcció del baixador en el parc Joan Carles I


._000394
L'alcalde d'Almussafes, Toni González, ha acompanyat, durant el matí de hui dilluns 30 de novembre, al diputat socialista en el Congrés i secretari general del PSPV-PSOE de la província de València, José Luis Ábalos, durant la seua visita a la zona industrial d'Almussafes. La necessitat impulsar el projecte de construcció del baixador en el parc industrial Rei Joan Carles I per part de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), un document redactat l'any 2001 i paralitzat des de llavors, que permeta descongestionar el tràfic rodat de l'àrea industrial que aglutina a una gran quantitat d'empreses proveïdores de Ford, a més d'augmentar la seguretat en la circulació i reduir els nivells de contaminació, ha sigut el principal assumpte valorat durant la visita. Tant l'Ajuntament d'Almussafes com la pròpia Associació de Propietaris i Usuaris del parc treballen conjuntament en l'impuls d'esta iniciativa, plantejada com una de les principals reivindicacions de les empreses d'un parc que, a pesar del seu gran pes industrial i econòmic en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, no té transport públic des de la seua inauguració l'any 1996.
Sobre les 10.45 hores, el diputat en el Congrés, José Luis Ábalos, ha arribat fins a la Casa Consistorial d'Almussafes, on ha firmat en el Llibre d'Honor de l'Ajuntament i posteriorment la comitiva, entre la qual es trobava el regidor d'Urbanisme, Andrés López, i altres edils de l'executiu local, així com l'alcalde de Sollana, Juan Roda, s'ha desplaçat fins al parc industrial Rei Joan Carles I per a iniciar el recorregut oficial pel mateix.
El primer destí del programa ha sigut l'empresa Valmo del Grup Valautomoción. El propi gerent de la planta, Vico Valero, president així mateix d'APPI, junt amb la gerent de l'esmentada associació, Romina Moya, han rebut les autoritats i els han acompanyat en la visita guiada, que ha inclòs explicacions detallades dels principals processos de producció, fases i temps d'esta empresa de referència en el polígon, al tractar-se del principal operador logístic de la factoria Ford.
Posteriorment, la comitiva s'ha dirigit fins al final de l'avinguda Picassent, concretament a l’emplaçament  en què l'entitat pública dependent del Ministeri de Foment, Adif, es planteja la construcció d'un baixador de Renfe per al parc de proveïdors. Tant el consistori d'Almussafes com la pròpia APPI, associació que agrupa a les distintes empreses de l'àrea industrial, un dels principals centres logístics mundials de l'àmbit de l'automòbil, treballen conjuntament per a aconseguir que el projecte redactat l'any 2001 es convertisca en una realitat a partir del 2016.
 “En l'actualitat, estem immersos en la realització d'un estudi exhaustiu que determine els llocs de procedència dels 18.000 treballadors del polígon, ja que esta anàlisi determinarà els usuaris potencials del servici ferroviari que generarà el baixador i assegurarà la seua viabilitat”, explica Romina Moya. I afig “ el 100% de les nostres empreses associades consideren que es tracta d'un projecte necessari i imprescindible per qüestions de seguretat i mobilitat del tràfic diari d'un polígon que genera una gran activitat i que té carències quant a accessos, amb les consegüents retencions en hores punta”.
Per al president de l'executiu, la construcció del baixador ferroviari, que portarà per nom Almussafes, encara que en procés embrionari, en estos moments s'ha convertit en una actuació d'urgència i que requerix d'una solució de màxima celeritat per part d'Adif, “ja que la nostra zona industrial, tot un referent a la Comunitat Valenciana, després de quasi dos dècades de funcionament, encara no té un servici de transport públic que descongestione els seus carrers i zones d'estacionament públic, facilite l'accés dels operaris als seus llocs de treball i a més col•labore amb la cura del medi ambient, reduint els nivells de contaminació”.  
Després de visitar la zona, el diputat s'ha compromés a col•laborar activament amb l'ajuntament i l'associació de propietaris en totes aquelles accions que s'impulsen per a aconseguir este objectiu. De fet, dimecres que ve dia 2 de desembre, Ábalos es reunirà amb els representants d'Adif i de la Xarxa Nacional de Ferrocarrils Espanyols (Renfe), amb els que tractarà esta qüestió prioritària.
Donada la gran superfície que ocupa el polígon Rei Joan Carles I, la posada en funcionament del baixador comportaria parell un altre projecte complementari de transport dins de l'àrea industrial. Requeriria de la creació d'un servici d'autobús per al trasllat dels operaris a les seues respectives empreses, o bé apostar per un transport saludable amb bicicletes d'ús públic. “En este últim cas, habilitaríem un carril bici que discorreria per tot el parc”, conclou la gerent d'APPI.
Ajuntament d'Almussafes

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.