| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Viernes, 7 de junio de 2013

POBLACIONES » L'Alcúdia » L'Alcúdia demana la creació d'una comissió d'investigació per l'accident del metro
» Política

L'Alcúdia demana la creació d'una comissió d'investigació per l'accident del metro

La moció, aprovada per Compromís per l'Alcúdia i PSPV, demana la dimissió de Cotino i Camps




El 3 de juliol de 2006, es va produir a la ciutat de València el pitjor accident de Metro que mai s’ha produït a l’Estat Espanyol. El descarrilament d’una de les unitats del tren va provocar la mort de 43 persones i 47 van resultar ferides a l’arribada de l’estació de Jesús.
Aquest accident es va produir en la línia 1 de Metrovalencia, línia que travessa la comarca de la Ribera i la població de l'Alcúdia, pel que aquesta població té una especial sensibilitat amb l'accident que tingué lloc fa 7 anys.
Amb aquest motiu el passat plenari de l'Ajuntament aprovà, amb el vot en contra del PP, una moció conjunta dels grups Compromís per l'Alcúdia i Socialista, en la que es demana la reobertura de la Comissió d’Investigació Parlamentària amb garanties per a que el seu treball d’investigació es desenvolupe sense vetos, sense presses i amb la presència de tècnics i especialistes independents.
Paco Sanz, portaveu de Compromís per l'Alcúdia, va denunciar el tancament en fals de la comissió d'investigació parlamentària, amb la seua manipulació de la mateixa per l'alliçonament previ als compareixents. "Ni investigació, ni procés judicial, ni veritat. Els familiars de les víctimes no han tingut res d’això. Per contra, han vist com una de les pitjors tragèdies dels últims anys conegudes en el territori valencià, cau en l’oblit i provoca així un doble dolor."
Per al regidor de Compromís l’aparició de noves informacions sobre les causes que van provocar l’accident del Metro de València, fan necessària, per respecte a les víctimes, a la veritat i a la moral, que es torne a crear la Comissió Parlamentària d’Investigació que anys enrere es va tancar en fals i que curiosament, ha estat la més breu en la història del Parlament Valencià.
També es demana en la moció aprovada que el Govern Valencià  investigue i faça pública la seua valoració sobre: l'informe que va encarregar la ex-directora gerent de FGV, Marisa Gracia, a l’empresa HM&SANCHIS, per a que preparara les preguntes que els membres del Grup Parlamentari Popular hauria de fer en la Comissió Parlamentària, i les respostes que els tècnics i directius de FGV haurien de donar; l'ocultació per part de FGV de l'informe tècnic de 2005 del Director de Explotació, Vicente Contreras en que es conclou que el model de trens implicats en l’accident, estaven obsolets i al final de la seua vida útil; i els informes sobre descarrilaments previs i accidents que la unitat accidentada va tindre prèviament a l'accident.
Finalment la moció demana la dimissió del President de les Corts Sr. Juan Cotino per les accions inadequades realitzades amb les famílies afectades, així com en els mitjans de comunicació públics, després l’accident de metro de la línea 1 de Valencia de 3 de juliol de 2006; així la dimissió del diputat i expresident Francisco Camps per ser el màxim responsable polític d’un accident previsible i evitable.
Compromís per l'Alcúdia

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.