| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Miércoles, 9 de marzo de 2016

POBLACIONES » Carcaixent » L’Ajuntament de Carcaixent posa en funcionament un servei de mediació i gestió de conflictes
» Servicios públicos

L’Ajuntament de Carcaixent posa en funcionament un servei de mediació i gestió de conflictes

El servei de mediació possibilitarà la solució de conflictes en l’àmbit comunitari o familiar a través del diàleg


._000210


._000213
 
L’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent obrirà un espai de Mediació i Negociació en conflictes on els veïns podran acudir gratuïtament a resoldre controvèrsies en l’àmbit veïnal, familiar, escolar o empresarial. L’objectiu d’este servei és crear una alternativa a la resolució de conflictes des del diàleg, basada en la participació activa de les parts implicades, per arribar a una solució amb l’assessorament d’un equip professional format per una psicòloga, una advocada i una treballadora social.
Teresa Oliver, regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent, ha explicat que la implantació d’este servei suposarà innovar en la gestió i resolució de diferents controvèrsies sorgides en l’àmbit comunitari. “D’esta manera- ha explicat- es promou la participació ciutadana, millorant la convivència i implicant a les veïnes i veïns en la resolució de determinats conflictes per a que tinguen respostes eficients, ràpides i adaptades a les seues necessitats”. Teresa Oliver ha volgut destacar la importància d’este servei alhora d’integrar a la població en la vida activa del municipi i crear conjuntament una cultura de convivència, pau i cohesió social.
La regidora també ha explicat que el Servei de Mediació permetrà estalviar temps i diners tant als ciutadans com a l’Ajuntament en el moment d’assumir la gestió de conflictes. A més, Teresa  Oliver ha volgut matissar que, tot i que des de la Policia Local i Serveis Socials  ja es treballa per millorar la convivència entre els veïns, el Servei de Mediació possibilitarà optimitzar els recursos i incrementar l’eficiència dels serveis municipals. Així, els professionals que composen l’equip de Mediació, treballaran conjuntament amb els tècnics de la Policia Local i de Serveis Municipals oferint-los l’assessorament especialitzat en l’elaboració d’informes i/o declaracions judicials en matèria de divorcis, separacions i intervencions amb menors.
El Servei de Mediació està orientat a la gestió de conflictes tant en l’àmbit comunitari com familiar. En quant a l’àmbit comunitari, es podrien treballar conflictes relatius a la utilització d’espais compartits, problemes de sorolls o olors, problemes derivats d’obres o qualsevol  conflicte o enfrontament que puga dificultar la convivència diària entre veïns. Respecte a l’àmbit familiar, el Servei de Mediació està orientat a solucionar conflictes intrafamiliars en la convivència, conflictes d’herències o conflictes en relació a l’atenció de persones dependents.
En estos moments, va a iniciar-se una campanya de sensibilització i informació per donar a conèixer el Servei de Mediació dins dels recursos propis de l’Ajuntament com Serveis Socials, OMIC o Policia Local així com a la resta de la societat. D’esta manera, van a iniciar-se una ronda de contactes amb diverses entitats com Associacions de Veïns, AMPES, Institut, Centre de Dia, CIM, Centre de Salut, Jutjat de Pau, entre altres. Està previst que l’espai de Mediació s’ubique en les mateixes dependències que Infodona i que comence a donar servei al públic a partir del 6 d’abril.
Ajuntament de Carcaixent

 

._000407


._000386
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.