| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 2 de febrero de 2017

POBLACIONES » Almussafes » L'Ajuntament d'Almussafes obri una línia d'assessorament gratuït sobre les clàusules sòl
» Servicios públicos » V

L'Ajuntament d'Almussafes obri una línia d'assessorament gratuït sobre les clàusules sòl

Es presta a través del Servei de Mediació de Conflictes que el consistori municipal, en col•laboració amb el ICAV, van posar en marxa en 2015



 A partir d'ara, els veïns d'Almussafes que sospiten que poden haver sigut víctimes de les clàusules abusives i poc transparents en la subscripció de les seues hipoteques podran acudir al Servei de Mediació de Conflictes del consistori, que acaba de procedir a l'obertura d'una nova línia d'assessorament gratuït per a informar sobre aquesta qüestió. Les persones que desitgen accedir al mateix hauran de posar-se en contacte amb el departament de Benestar Social a través del telèfon 96 178 39 91 i sol•licitar cita prèvia.
El passat 21 de desembre el Tribunal de Justícia de la Unió Europea fallava contra el sistema financer espanyol en el cas de les clàusules sòl. En la sentència, l'organisme internacional establia que les entitats bancàries han de retornar almenys 4.000 milions abonats pels hipotecats abans de 2013 per aplicar la citada taxa de forma abusiva i sense transparència
Per a facilitar el procés de reclamació de les quantitats que els bancs han de retornar-los als veïns d'Almussafes, l'Ajuntament de la localitat acaba de posar en marxa una línia d'informació i assessorament gratuïta amb la qual pretén “ajudar als almussafenys en els tràmits administratius que cal realitzar perquè aqueixos diners cobrats tornen a les mans dels seus legítims propietaris”, assenyala el regidor de Benestar Social, Faustino Manzano.
Gràcies a aquesta iniciativa, oferida pel consistori municipal en col•laboració amb l'Il•lustre Col•legi d'Advocats de València (ICAV), tots els veïns podran rebre una atenció especialitzada per part d'advocats especialistes en aquest àmbit, els qui podran analitzar totes les possibles clàusules abusives dels préstecs hipotecaris subscrits i determinar si existeix alguna qüestió per la qual es puga reclamar la devolució d'alguna quantitat o la modificació de les condicions.
Per a accedir a aquesta assistència, que forma part del Servei de Mediació de Conflictes posat en marxa per l'Ajuntament fa prop de dos anys, els interessats hauran de contactar amb el departament de Benestar Social a través del telèfon 96 178 39 91 i sol•licitar cita prèvia
El Servei de Mediació de Conflictes, finançat íntegrament amb càrrecs als pressupostos municipals amb una inversió anual de 7.200 euros permet el trasllat una vegada cada quinze dies d'experts en mediació fins a la localitat durant quatre hores i mitja per a oferir atenció a aquells que ho sol•liciten. Per al ICAV, gràcies a aquesta disciplina “els protagonistes del conflicte es converteixen també en protagonistes a la recerca de les millors solucions consensuades i vàlides per a tots”. El 2016 es va tancar amb un total de 100 veïns atesos i 45 casos tractats, dels quals s’han tramitat un total de 30 expedients, la majoria d’ells relacionats amb l`àmbit familiar i el civil mercantil.
Amb la mediació, els afectats per algun tipus de conflicte poden resoldre el seu problema d'una forma més ràpida i beneficiosa per a les parts. Segons els advocats, “amb aquesta tècnica s'obtenen resultats més ràpids, estables, útils i duradors” i alhora “es fomenta la comunicació i la convivència pacífica”.
Ajuntament d'Almussafes
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.