L'accés a Cullera des de l'autovia A-38, punt negre per al trànsit

Viernes, 4 de enero de 2013 | e6d.es
• L'actual govern no posa data per reprendre les obres d'esta infraestructura paralitzades pel ministre Blanco
elarmariodeamanda20121129
La desitjada conversió de la nacional 332 en autovia s'ha quedat en paper mullat. Quatre anys després de la posada en marxa del primer tram d’esta autovia, dissenyada per a convertir-se en la gran alternativa a l’AP-7 únicament estan en servici 67,7 quilòmetres d’un total de 242,97 sols el 27,8 % dels projectats entre Sollana  i Pilar de la Horadada. La resta de les obres ja iniciades, com la variant de Cullera a Favara, les licitacions previstes -el ramal entre Gandia i Oliva Sud- o els estudis sobre nous trams, estan paralitzats i no se sap quan tornarà a existir pressupost per a posar-los en marxa.
La delegada del Govern, Paula Sánchez de León, el dijous passat en l’acte d’inauguració de l’enllaç de la A-38 amb l’AP-7 a Almussafes,  l’únic tram de carretera que s’ha salvat  dels retalls en la comarca, assegurà que el govern no pot donar una data sobre quan estarà acabada esta carretera
l’anterior Govern ja va paralitzar en 2010 el desdoblament de trams perillosos com la variant de Cullera-Favara. Els retalls en la partida del Ministeri de Foment, que dirigia José Blanco, van ser la causa. Ara, l’actual executiu no vol posar data per reiniciar estes obres que deixen una autovia a mitges, i amb un historial d'accidents que ha fet que es qualifique  com a punt negre un dels seus trams concretament, el final de la variant de Sueca, on la  A-38 canvia  per a tornar a una calçada amb dos carrils, un en cada sentit. Sis persones han perdut la vida en eixe punt quilomètric -el 253 de l’antiga N-332- en poc més de tres anys. Llegir notícia completa en Cullera TV