| Edición diaria núm: | Año: 7 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Viernes, 15 de febrero de 2019

POBLACIONES » Algemesí » La Sala d'Exposicions del Casino acull la mostra d'obres finalistes del XXIV Premi de Pintura Ciutat d’Algemesí
» Cultura » Exposiciones

La Sala d'Exposicions del Casino acull la mostra d'obres finalistes del XXIV Premi de Pintura Ciutat d’Algemesí

Fins al pròxim 24 de febrer


._000255

._000256
Fins al pròxim 24 de febrer la Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí exhibeix l'exposició de les obres finalistes del XXIV Premi de Pintura «Ciutat d’Algemesí», un certamen que, per la seua dotació econòmica de 6.000 € al primer premi i per la reputació i prestigi del seu jurat, és un dels més concorreguts i valorats del panorama espanyol. Més de 275 obres han sigut presentades a concurs en aquesta edició que ha comptat amb la col•laboració de la Diputació del València i amb un jurat d'excepció que ha tingut l'àrdua labor de seleccionar les 20 obres finalistes que componen aquesta exposició que resumeix visualment els codis de la pintura en el moment actual.
El jurat ha estat format per José Manuel Ciria, pintor representant de la nova abstracció instal•lat a Nova York; Pilar Tébar, directora de l'Associació de Crítics d'Art de València; Marisol Salanova, crítica d'art; Esteve Adam, pintor premi BMW i Eugenio Ampudia, artista visual internacional que acaba de rebre el premi AECA de millor artista viu en ARCO.
Ells han sigut els encarregats de realitzar aquesta selecció d'obres que marquen les diverses directrius del llenguatge pictòric en l'actualitat. Observem la vigència de l'abstracció en el seu vessant més expressionista basada en la “pintura-pintura” de Rebeca Plana, Ion Etxeberria i Luis Olaso; altres indagacions abstractes van en la senda vinílica de Juan Carlos Forner i Elena Rato. Apreciem una nova i important onada surrealista en el realisme inquietant de Núria Farré, Inma Fierro, Eduardo Serrano, Isabel Gómez, Eva Vázquez i Xavier Monsalvatje. La revisió del paisatge ens arriba amb les geometries de Blai Tomás i l'impuls abstracte d'Antoni Roig. Al mateix temps assenyalem un corrent neodadá a l'hora d'incorporar l'acció de teixir en la tècnica de Jarr o Alexandra Knie. Menció mereix la pinzellada vigorosa d'Alejandro Martínez que simula un dibuix a sanguina, el sucós gest d'Inma Coll i Isidoro Moreno i la dignitat del seu Can. La visió més crítica amb la realitat ens la dóna la figuració enèrgica i reivindicativa de María Carbonell.
Els límits entre la fotografia i la pintura baix el concepte anglosaxó de image ens ho aporta l'obra guanyadora de Pedro Peña, Museum Hall¸ declinada en clau monumental a partir de la combinació de diverses tècniques. Sens dubte una oportunitat única per a descobrir el complex i excitant escenari pictòric espanyol en l'actualitat.
Ajuntament d'Algemesí
 
 


El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.