La Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny demana la obertura a vianants i ciclistes del pont

Jueves, 13 de agosto de 2015 | e6d.es
• D'altra banda, la plataforma ha demanat una reunió amb Pablo Seguí, nou diputat provincial de Ŕrea de Carreteres

._000006
La Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny ha començat a instar a ajuntaments de la Ribera Baixa per a que aproven mocions per la recuperació de l'històric pont, inaugurat en maig de 1916, per a ciclistes i vianants. L'esmentada estructura es troba tancada al públic i al trànsit des de 2010, any en que es va posar en servei el nou pas que forma part de la CV-509 Sueca-Alzira.
Segons un acord entre el Ministeri de Foment i la Diputació de València, l'Estat assumia la construcció de la nova passarel·la mentre que la Diputació es faria càrrec de la rehabilitació de l'antic pont de ferro, conegut en el moment de la seua inauguració pel nom d'Alfonso XIII, i adaptar-lo per a ús ciclista i de vianants. Això comportava instal•lar la plataforma de connexió amb Sueca sobre l'autovia A-38 en els ancoratges que es deixaren apunt quan es va fer l'autovia.
La redacció del projecte de rehabilitació del pont de ferro va ser contractat per la Diputació a la Universitat Politècnica de València l'any 2011 (Expedient Az-338/T: “Elaboració del projecte de rehabilitació del pont d'Alfons XIII i condicionament de la via ciclista i de vianants. CV-509, tram Fortaleny-Sueca”) per un import total de 83.700,00 € i amb un període d'execució de deu mesos. En març de 2012 ja s'havien realitzat un total de nou certificacions parcials per un import de 66.080,00 €, aproximadament el 79% de l'import total.
El pont de ferro forma part del patrimoni històric, cultural i paisatgístic de tots els municipis i habitants de la Ribera Baixa. N'és testimoni de la nostra unió amb el riu Xúquer i el territori al qual li dóna vida i una infraestructura vital per a potenciar la mobilitat sostenible en la comarca i el trànsit de persones entre els pobles. Per raons òbvies, avui resulta perillós circular amb bicicleta o caminant pel nou pont. De fet, va ser dissenyat pensant que caminants, grans i menuts, persones de mobilitats limitada i ciclistes podrien fer-ne ús exclusiu de l'antic pont en un període de temps relativament curt. A més a més, la infraestructura està inclosa al catàleg de Ben de Rellevància Local (BRL) de la Generalitat Valenciana, així com al llistat de béns d'interès etnològics.
D'altra banda, la Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny ja ha demanat una reunió amb Pablo Seguí, nou diputat provincial de Àrea de Carreteres. El nou front ciutadà que reivindica la rehabilitació, posta en servei i conservació de l'antiga estructura va ser constituïda a finals del passat mes de juliol. Ja té mes d'un miler de simpatitzants en una popular xarxa social. Està integrada per per les associacions Amics de la Muntanya de Llaurí (AMLL), Voluntariat Mediambiental de Corbera (VMC), La Ribera en Bici, i les de Sueca, Muntanyeta dels Sants-Acció Ecologista Agró, Grup excursionista Camins de Terra (CdT) i Agrupació de Veïns Mestre Serrano. Des de el col·lectiu interpreten que encara són l'embrió d'una ampla plataforma ciutadana, oberta i sense distincions polítiques, que creixerà en la mesura que es done a conèixer arreu de la comarca de la Ribera.
Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny