| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 12/02/2015

POBLACIONS » Sueca » Falles

La Junta Local Fallera de Sueca presenta el calendari d’actes i anuncia algunes novetats

Els representants del col•lectiu faller presenten en roda de premsa el programa que inclou algunes novetats en actes com ara la Crida i l’Ofrena


._000305
La Junta Local Fallera de Sueca va presentar ahir en roda de premsa el programa d’actes que ha previst per a la recta final de l’exercici faller. El lloc triat va ser novament el Museu Faller de la ciutat, al qual pretenen donar-li un major protagonisme a través de diverses activitats, “entre elles, la visita d’escolars perquè puguen, a més d’admirar els ninots, rebre informació, participar en xarrades i interactuar”, va afirmar el vicepresident de Règim Intern, Alfredo Planells, el qual, a més, va explicar que s’ha modernitzat la seu de la Junta. Planells va fer també una crida a tota aquella persona que puga posseir informació, documentació, fotografies o objectes pertanyents a la Junta Local, al llarg de tota la seua història, perquè els entregue en l’oficina d’assegurances Generali (enfront de la penya barcelonista) a fi de reunir tot este material i depositar-lo en la seu per a la seua conservació. Durant la roda de premsa, el president de la Junta Local, Vicent Llopis, va ser l’encarregat d’anar donant pas a cada vicepresident de les diferents àrees perquè exposaren el treball realitzat i les activitats i actes que resten per celebrar-se. Per la seua banda, el vicepresident de Protocol, Silvio Lena, va informar sobre el nou reglament que s’havia redactat enguany referent al protocol de les màximes representants de la festa, la Fallera Major de Sueca, El Perelló i Mareny de Barraquetes, i la seua cort d’honor. Així mateix, va comentar alguns canvis introduïts en el protocol de diversos actes del calendari faller, a fi de regular-los i millorar la seua coordinació.
El vicepresident d’Esports, Blai Redondo, va explicar que la finalitat principal d’este tipus de campionats, que s’inicien al maig i finalitzen al gener, “és la de mantindre al col•lectiu unit durant tot l’any al voltant d’una activitat tan beneficiosa com és l’esport”. Així mateix, va assenyalar l’èxit de participació de les comissions, especialment en les modalitats de pàdel i futbet infantil, així com l’èxit de l’entrega de trofeus dels diferents campionats, celebrada el passat dia 1 en el Casal Multiusos, junt als premis del Concurs de Playbacks. Quant a l’àrea de Cultura, el seu vicepresident, Salvador Furió, va remarcar també la regularització que han dut a terme en els concursos de Playbacks i Sainets. Una de les novetats introduïdes enguany ha sigut la de seleccionar, com a integrants dels jurats, a professionals i persones relacionades amb este àmbit, en compte de triar fallers de diferents comissions, “a fi d’evitar suspicàcies entre els participants”. L’entrega de premis del Concurs de Sainets tindrà lloc el divendres 13 de febrer, a les 20 hores, en el Centre Municipal Bernat i Baldoví.
El vicepresident de l’àrea de Festes, Pepe Ortells, va comentar el canvi d’ubicació del Concurs de Paelles, una de les activitats que congrega a un nombre més gran de fallers i falleres de les diferents comissions. Enguany el Concurs se celebrarà en els carrers Cronista Ribera, Obrer Ruiz Gaitán i Vista Alegre. “Hem buscat una ubicació no molt allunyada del municipi. Les paelles es cuinaran en l’exterior, i el dinar es realitzarà en l’interior de la nau que pertanyia a l’empresa Pascual Hermanos”. Una altra de les novetats introduïdes enguany serà l’ampliació del recorregut de la Cavalcada del Ninot Infantil pels carrers Sequial, València, Cerrillo, Sant Cristófol, i finalitzarà en la plaça de Sant Pere.  
Seguint amb les novetats, el president de la Junta Local va anunciar una de les més significatives, com és el canvi d’horari en l’acte de la Crida que passarà a celebrar-se a les 12 del migdia, diumenge que ve 15 de febrer. ”Creiem que amb este canvi afavorirem una major assistència de fallers i falleres perquè l’horari és molt més còmode. Una vegada finalitzada la Crida, poden anar-se’n als seus casals a dinar i a continuar la festa”. Prèviament a este acte, a les 11.30 hores, la Fallera Major de Sueca, El Perelló i Mareny de Barraquetes, junt a la seua cort d’honor i a totes les falleres majors de les diferents comissions, realitzaran una cercavila pel carrer Sequial fins a arribar a la plaça de l’Ajuntament. Una vegada allí, la Fallera Major, Eila Colomar, pujarà al balcó per a realitzar la Crida, i la resta de falleres majors i presidents de les diferents comissions ocuparan un lloc privilegiat en la plaça, on s’instal•larà un escenari, una altra de les novetats d’enguany. Llopis va anunciar també que, per primera vegada, “la Junta Local realitzarà l’ofrena en primer lloc fins a les grades que es van a instal•lar perquè la Fallera Major i la cort d’honor puguen presidir i disfrutar de tota l’ofrena. Una vegada desfilen totes les comissions, la Junta Local amb la Fallera Major tancaran este acte”. 
Pel que fa al Llibre Col•lectiu, Lorena Sendra, assessora de Cultura, va destacar la importància de la seua elaboració per a la Junta Local. “En el llibre es poden trobar dos parts diferenciades: la primera, dedicada a la Fallera Major, la seua cort d’honor, programa d’actes i a les nostres 16 comissions, amb la seua informació, representants i monuments. Com a informació addicional s’inclourà el codi QR, una novetat de l’any passat, amb els llistats de les comissions, els saludes i els versos amb les explicacions dels monuments. En la segona part del llibre, hem realitzat un estudi monogràfic que enguany dediquem a les festes suecanes i als seus balls. El títol és 'Festes, balls i tradició', tema que servirà de fil conductor dels articles que conté”. Així mateix, va tindre paraules d’agraïment per a tots els col•laboradors, entre ells l’Associació Cultural La Xala, Tabalaina, Grup de Danses l’Almogàver, Escola de Danses de la Ribera, Daniel Vera, Antoni Carrasquer, Escarlata Fortea, Salvador Lamolda, Xelo Moragues i Andrés de Sales Ferri. 
El secretari Emilio Roda va explicar el treball realitzat d’informatització per a facilitar, tant les funcions del propi secretari de la Junta com dels secretaris de cada comissió. Amb este fi s’ha posat en marxa una secretaria virtual “en la qual qualsevol membre d’una comissió pot tindre accés a documentació com a fulls d’inscripció, bases de concursos, etc. Així mateix, els membres de la Junta Local, a través d’una clau d’accés, poden consultar tot el treball realitzat durant l’exercici i també documentació corresponent a altres anys. Que qualsevol persona que vinga darrere de nosaltres puga aprofitar tot el treball que s’ha realitzat”. Roda va explicar també que, junt amb l’àrea de Règim Intern, s’ha treballat en l’elaboració d’un dossier al voltant del Museu Faller, que arreplegue la història de les Falles de Sueca, dels ninots... “Volem realitzar activitats per a un públic infantil i juvenil, també per a associacions; i que tinguen un fi educatiu, que no siga només visitar, que siga com una classe temàtica fora del col•legi”.
Ajuntament de Sueca
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.