| Edición diaria núm: | Año: 10 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 3 de agosto de 2017

POBLACIONES » General » La Junta de Personal del Departament de La Ribera protesta per la falta de personal
» Política » Servicios públicos

La Junta de Personal del Departament de La Ribera protesta per la falta de personal

I el tancament dels centres de salut per la vesprada i alguns consultoris de platges


._000500

._000448 
La Junta de Personal  del Departament  de La Ribera vol expresar la seva disconformitat amb el Pla de Vacances presentat a la Junta per part de l’empresa Ribera Salud, per al Departament de La Ribera. 
El primer problema que hem trobat és que les dades de personal presentades no són les reals, ni els percentatges de substitucions es corresponen amb la plantilla, i per tant els membres de la Junta ens sentim burlats per l’empresa.
Per aproximar-nos a la realitat hem tingut que preguntar en els diferents Centres de Salut del Departament, constatant que la contractació de personal ha segut mínima, segons les dades de Ribera Salud, un 18,70%.
Tots els Centres han tancat el torn de vesprada, i en l’horari de matí hi ha personal que en un dia ha d’acudir a dos centres diferents de la seva zona bàsica, per exemple en Llaurí i La Barraca, per la qual cosa part de la Jornada la passen en la carretera, 20km de distància.
S’han contractat a temps parcial per substituir professionals de jornada completa, però el que fins ara era impensable és la no obertura dels consultoris que estan més a prop de les platges. No es tracta de que sols s’obri unes hores pel matí, es tracta de donar servei a les persones que estiuegen en les nostres platges. Per tant, demanen que les substitucions del personal del Departament de la Ribera siga substituït al 100% i que cap consultori continue tancat els mesos d’estiu.
Entre el personal que no es va a substituir estan Pediatres, Matrones, Fisioterapeutes, Treballadores Socials... Personal que en moltes situacions és recurs únic i el personal que es queda treballant té que cobrir 2 cupos de pacients,  en diferents poblacions, mentre que la companya està de vacances. És evident que la qualitat assistencial en estiu és més deficitària.
De tots és sabut que La Ribera és una zona on la població augmenta significativament en estiu, tenim hotels, apartaments, càmpings, urbanitzacions...que augmenten les necessitats sanitàries de la població. Si açò afegim que la plantilla habitual dels centres sanitaris està de vacances estos mesos, la falta de personal pot generar problemes d’atenció sanitària.
Un altre problema al que ens enfrontem és que als Punts d’Atenció Continuada, on s’atenen les urgències les 24 h, en moltes ocasions sols disposen d’un facultatiu i una Infermera. Si estos professionals han d’acudir a una urgència domiciliaria, el centre es queda sense cap professionals sanitari. Es imprescindible que es doten de 2 professionals, com a mimin, les 24h del dia.
És sorprenent que mentre el Centre de Salut d’Algemesí té més de 3 setmanes l’aire acondicionat  de la primera planta avariat, la Consulta de Nefrologia està ubicada en les instal•lacions d’un bany reformat, les urgències continuen col•lapsades...l’Hospital de La Ribera anuncie que està preparant un Pla Estratègic de la Sanitat de 2018 a 2028. Perquè no es centren els directius de Ribera Salud en executar i acomplir el plec de condicions actual i deixen de gastar el temps i els diners en planificacions que té que realitzar la Conselleria de Sanitat? Encara no s’han enterat que el dia 1 d’Abril de 2018 se’ls acaba el negoci de La Ribera?
Srs de Ribera Salud deixen de marejar la perdiu i atenguen a la ciutadania amb criteris científics i de qualitat ARA. Contracten a més personal, òbriguen tots els consultoris,  arreglen les avaries, reposen el material obsolet i trencat...és a dir, facen el seu treball.
Per últim també volem expressar la nostra indignació pels fets ocorreguts al Centre de Salut d’Alberic, quan se’ls va obligar a la delegació de la Directora General de l’Alta Inspecció a posar-se una etiqueta identificativa per a visitar el Centre. Som conscients que és la primera vegada que passa, han hagut més visitants, de molts països, que no l’han necessitat. Curiosament hi havia personal treballant que no disposava de la targeta identificativa.
La Junta de Personal torna a demanar a la Conselleria que vetle perquè l'atenció sanitària que es done a la ciutadania de la ribera siga amb suficient personal, amb tots els consultoris oberts i més humana, per a posar al centre de la sanitat la salut de les persones i no el benefici econòmic d’una empresa.
Junta de Personal del
Departament de La Ribera
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 2Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.