| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 19/01/2018

POBLACIONS » Benimodo » Història, Patrimoni, Costumisme i Passat » Pintura

La Generalitat Valenciana restaura el valioso cuadro de Francisco Pons Arnau de 1909

Propiedad de la iglesia de Benimodo

._000448 
 

._000519
 
La Generalitat Valenciana ha finalizado ya la restauración del cuadro del pintor Francisco Pons Arnau sobre el “Retrato del Rector Soria”, creado en 1909. Así lo pudieron constatar esta semana el alcalde del municipio, Paco Teruel; el artista Rafael Armengol, y el cronista oficial de la localidad, Rafael López Andrada. Los trabajos de restauración del óleo sobre lienzo del discípulo de Sorolla los ha realizado el Institut Valencià de Conservació i Restauració, gracias a un convenio firmado entre el Ayuntamiento de Benimodo y la Generalitat Valenciana, por lo que en los próximos días el cuadro, propiedad de la Parroquia de la Purísima Concepción de Benimodo, quedará expuesto en las dependencias de la casa consistorial ribereña. Francisco Pons Arnau nació en València en 1886 y falleció en Madrid en 1955. Fue un pintor español que cultivó el retrato y la temática costumbrista. Se formó junto a Joaquín Sorolla, del que llegaría a convertirse en uno de sus más destacados discípulos. A principios de siglo viajó a Tánger y a Brasil, donde participó en las Exposiciones Nacionales de Río de Janeiro y obtuvo medalla de plata y medalla de oro en 1911 y 1912, respectivamente. Sus obras se expusieron en Nueva York, La Habana, Chile y Argentina. En 1928 celebró una exposición en el Museo de Arte Moderno de Madrid y tomó parte en la Nacional de Bellas Artes de 1944, celebrada en Barcelona.
El cuadro necesitaba de restauración al acumular polvo, suciedad ambiental y numerosos excrementos  de insectos que perjudicaban a la superficie. También contenía ataques de insectos xilófagos. El alcalde benimodino agradeció la labor realizada por la subdirectora del Institut, Gemma Contreras, y la jefa del servicio de pintura y escultura, Fanny Sarrió, además de su equipo de restauración capitaneados por Viqui Quiroga. La salvaguarda del legado cultural valenciano es un objetivo prioritario de la Generalitat Valenciana. Por eso creó el Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals como una entidad pública sometida al derecho privado configurada de conformidad con lo dispuesto por el Gobierno Valenciano. Su actividad se inició en el año 2005, convirtiéndose desde entonces en el primer organismo gestor en materia de conservación y restauración a nivel valenciano.
Ajuntament de Benimodo
 
 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.