| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Domingo, 9 de abril de 2017

POBLACIONES » General » La Fundació Bromera distribueix més de 7.000 cartells per a celebrar el Dia del Llibre
» Cultura » Literatura » V

La Fundació Bromera distribueix més de 7.000 cartells per a celebrar el Dia del Llibre

I convoca la primera edició del Concurs Escolar de Microrelats

._000025
La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura posa en marxa, un any més, la seua campanya per a celebrar el 2 d’abril i el 23 d’abril, jornades que commemoren, respectivament, el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil i el Dia Internacional del Llibre i els Drets d’Autor. Amb el lema «Viu la lectura, llig la vida», l’entitat ha imprés més de 7.000 cartells commemoratius –il·lustrats per l’artista valencià Miguel Ángel Díez–, i els ha distribuït entre els centres escolars d’Educació Primària i Secundària i les llibreries i les biblioteques de la Comunitat Valenciana i Catalunya.
Juntament amb els cartells, la Fundació Bromera ha preparat una guia didàctica dedicada als aniversaris literaris de 2017 amb l’objectiu principal d’aconseguir que aquestes festivitats se celebren arreu del món i que els lectors coneguen els autors valencians.
Enguany, el quadern es fa ressò de cites com l’Any Sor Isabel de Villena, l’Any Miguel Hernández, l’Any Blasco Ibáñez, el centenari del naixement de Joan Valls i el 25é aniversari de la mort de Joan Fuster.
La guia està dirigida a xiquets i xiquetes entre 8 i 12 anys i inclou tres microrelats escrits per Mercè Climent, Ferran Bataller i Maria Dolors Pellicer. A més d’activitats didàctiques sobre els textos i informació sobre el motiu de la celebració del Dia del Llibre arreu del món, el quadern inclou recomanacions per edats amb detall de l’autor, l’editorial i l’any d’edició, la qual cosa ajudarà els lectors a trobar els llibres a la biblioteca o a la llibreria i permetrà als docents i els mediadors culturals treballar les activitats de la guia a l’aula. La publicació es pot descarregar de manera gratuïta des del web de la Fundació Bromera.
Per últim, l’entitat posa en marxa enguany una nova iniciativa relacionada amb les celebracions del mes del llibre: el I Concurs Escolar de Microrelats, amb la finalitat d’estimular els treballs de creació sobre la importància de la lectura.
El certamen està obert a tots els alumnes d’Educació Primària o d’Educació Secundària. Per a participar-hi, només han de presentar abans del 28 d’abril un microrelat que no supere les vint línies. Es premiarà el centre guanyador del concurs amb la cessió de l’exposició «Com es fa un llibre?» de manera gratuïta durant 15 dies, mentre que l’alumne autor del relat obtindrà un lot de llibres en valencià.
Edicions Bromera
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.