La Diputaciķ convertirā en realitat el projecte de la variant d’Alcāntera, Cārcer i Cotes

Viernes, 15 de septiembre de 2017 | e6d.es
• El diputat de Carreteres s’ha reunit amb els alcaldes d’Alcāntera de Xúquer i Cārcer per trasladar-los els avanįos realitzats i mostrar-los el seu compromís

._000407
.
._000049
El Diputat de Carreteres, Pablo Seguí, s'ha reunit aquesta setmana amb els alcaldes d'Alcàntera de Xúquer, Julio García, i Càrcer, Josep Botella, per a explicar-los en quina fase es troba el projecte de la variant de la CV-560, que permetrà traure el tràfic pesat de l'interior d'aquests municipis. Tal com els va traslladar Seguí, els tècnics de la Diputació de València estan en aquests moments duent a terme un reestudi del projecte bàsic a fi d'actualitzar-ho i adaptar-ho a la normativa actual. “Seguim avançant per a convertir en realitat el projecte de la variant que el PP va abandonar en un calaix, i ja no ens anem a parar”, va assegurar.
D'aquesta forma, la Diputació de València dóna compliment al compromís aconseguit amb els dos primers edils en la visita que els va realitzar el passat mes d'octubre, quan va poder comprovar de primera mà l'alt nombre de vehicles que travessen pel casc urbà, molts d'ells, camions de gran tonatge.
La construcció d'una circumval•lació per a la CV-560 va ser posada per primera vegada sobre la taula de la Diputació de València l'any 2004. Des de llavors fins a l'any 2010, l'únic tràmit que es va dur a terme va ser la redacció d'un projecte bàsic, que havia d'haver servit de punt de partida per a la redacció del projecte constructiu, però després del qual, no obstant açò, la tramitació va quedar paralitzada. Ara, vuit anys després, Seguí ha explicat que el problema amb el qual s'estan trobant els tècnics és que aquell projecte bàsic “s'ha quedat molt antiquat i no té en compte qüestions tals com la inundabilitat, a més de que presenta una tramitació incompleta, doncs no havia passat per les administracions implicades que havien de donar la seua opinió i autorització, com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer o la Direcció general de Patrimoni”.
“Açò suposa que abans de llançar el projecte constructiu cal reestudiar tota la documentació i probablement calga modificar el traçat per a assegurar-nos que és compatible amb el Patricova”, va afegir el titular de Carreteres.
Un altre dels aspectes que quasi amb tota seguretat patirà una alteració és el cost de realització de la variant, que en el seu moment es va xifrar en 8 milions d'euros i que els tècnics consideren que una vegada actualitzat tot l'estudi, podria elevar-se per sobre dels 10.
Tant l'alcalde d'Alcàntera de Xúquer com el de Càrcer van manifestar la seua satisfacció en comprovar que “efectivament la Diputació de València s'ha pres de debò una reivindicació que els veïns i veïnes d'aquests municipis arrosseguen des de fa anys”. “Som conscients que és un procés llarg i que encara haurem d'esperar per a veure l'inici de les obres, però ens anem amb la confiança que és alguna cosa que ja no es va a parar”, van declarar.
DIVAL