| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 8 de marzo de 2018

POBLACIONES » Cullera » La campanya antidrogues de Cullera demana unes Falles 'sense additius'
» Servicios públicos » Social

La campanya antidrogues de Cullera demana unes Falles 'sense additius'

L'Ajuntament llança una fictícia beguda zero “sense coca, porros, pastilles ni alcohol”


._000296

._000344
Falles i res més que això per a disfrutar. L'Ajuntament de Cullera ha llançat una campanya de prevenció de la drogoaddicció i l'alcoholisme enfocada a les festes falleres amb la qual pretén traslladar el missatge que per a passar-s'ho bé no calen  'afegits'.
Sota el lema ‘Enjoy Falles. Sense additius’ (Gaudix de les Falles. Sense additius), el consistori vol conscienciar sobre els perills que comporta el consum de substàncies estupefaents així com l'abús de l'alcohol. Comportaments que durant estes dates es disparen, tal com indiquen des de la Unitat de Prevenció de Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA). Preocupen, especialment, els més jóvens, assenyalen, molts d'ells fins i tot menors.
La campanya usa com a leitmotiv una beguda fictícia denominada 'Falles', elaborada sense additius. «Hem volgut basar-nos en la moda dels productes zero per a explicar-li a la gent, especialment als més jóvens, que es pot gaudir de la festa sense necessitat de  recórrer a altres 'energies estranyes' que adulteren el sabor faller», indica Francesca Ortiz, regidora delegada de l'àrea de Drogodependències.
«Al final, consumir drogues i emborratxar-se és com alimentar-se a força de productes amb sucres afegits. Pot produir un plaer momentani, però les conseqüències per a la salut i la qualitat de vida són nefastes», exemplifica Ortiz.
La imatge de la campanya és la d'una botella de suc personalitzada amb motius fallers; en les característiques del producte fictici s'especifica que els seus ingredients no porten additius. Es parla sense fer botiges: zero pastilles, zero coca, zero porros i zero alcohol.
Esta estratègia publicitària pretén cridar l'atenció dels receptors de la campanya, que, en un primer moment, creuen que la imatge els està venent una beguda fallera —recurs que les marques utilitzen durant estes dates— però en seguir esbrinant les seues característiques descobrixen que el que se'ls convida és a 'beure's' les festes sense necessitat de tirar mà de drogues o alcohol.
La campanya s'ha presentat a la comunitat fallera en un acte celebrat en la Casa de la Cultura amb presència de la regidora Ortiz; el regidor de Falles, Javier Cerveró així com de la tècnica de la UPCCA, Lola Alapont; el cap de la Policia Local, Juan José Figueres el Brigada de la Guàrdia Civil, Maximiliano Sánchez i la presidenta de la Junta Local Fallera, Susi Meliá.
Les autoritats van demanar la col•laboració dels fallers perquè en els seus entorns es mantinguen vigilants davant qualsevol comportament que promoga el consum de substàncies prohibides o incite a l'alcoholisme. Es vol tindre especial cura amb els menors d'edat. Finalment, es féu incís en la necessitat de conscienciar que aquelles persones que hagen consumit no agafen el cotxe en cap concepte.
Ajuntament de Cullera

 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.