Jordi Mayor, alcalde de Cullera, demana als empresaris turístics que òbriguen tot l'any

Jueves, 18 de enero de 2018 | e6d.es
• Cullera presenta en Fitur el Programa 52 per a aprofitar els esdeveniments de cap de setmana com a atractiu

._000517
._000520
L'alcalde de Cullera, Jordi Mayor, ha llançat un missatge a l'empresariat turístic: si la ciutat vol seguir millorant els seus índexs d'ocupació durant tot l'any, els locals han de romandre oberts fora de la temporada estival i primaveral.
La màxima autoritat local ha manifestat durant la jornada de hui en Fitur que la desestacionalització «precisa de forma inevitable del compromís empresarial perquè els negocis estiguen oberts al públic tot l'any». «No és lògic que hàgem tingut uns mesos d'octubre i novembre amb molt bon temps, amb el passeig marítim ple de gent els caps de setmana, i que hi haguera molts locals que estaven amb la persiana baixada», ha afirmat.
En  eixe sentit, Jordi Mayor ha aplaudit «l'esforç i compromís de tots aquells empresaris que sí aposten per mantindre els seus negocis oberts tot l'any» i ha assenyalat que «a la vista està que els qui s'ho treballen estan obtenint uns bons resultats».

Suport institucional
Així mateix, ha posat en relleu el suport institucional amb campanyes promocionals que donen a conéixer Cullera i els seus atractius, amb un increment de la partida pressupostària per a turisme i amb l'esponsorització d'aquelles accions que servixen per a dinamitzar al sector.
Estes afirmacions han vingut a col•lació de la presentació del Programa 52, un pla municipal de desestacionalització que pretén transformar en oportunitats de negoci per al sector turístic esdeveniments que ja se celebren en la ciutat. A més, es compromet al suport d'aquelles iniciatives que puguen convertir-se en un pol d'atracció. Mayor ha posat com a exemple d'açò el Premi Internacional de Motociclisme – Memorial Ángel Nieto que se celebra este diumenge a Cullera.
«En ple mes de gener tindrem a milers de persones en la nostra ciutat durant el cap de setmana. La filosofia del Programa 52 implica generar xicotets esdeveniments que suposen un motiu per a vindre a Cullera i que el visitant faça despesa en l'hostaleria o el sector de l'allotjament», ha exemplificat.
L'alcalde s'ha felicitat per haver aconseguit entre tots l'objectiu que la temporada turística ara s'allargue de març fins a octubre, però «no podem ser conformistes i cal perseverar en la idea que Cullera ha d'estar oberta tot l'any».

El millor Medusa
D'altra banda, Cullera presenta en FITUR la quinta edició del Medusa Sunbeach Festival, que promet ser la més espectacular de totes quantes fins ara s'han celebrat. El cartell de l'esdeveniment techno ha començat a donar-se a conéixer amb grans figures del panorama musical i s'espera que enguany se superen les xifres de l'anterior, consolidant així al macrofestival com un dels de referència en el panorama musical europeu.
Durant la jornada matinal en Fitur, l'estand de Cullera ha rebut la visita del president de la Generalitat, Ximo Puig. El Molt Honorable no ha dubtat, junt amb la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra; el president de la Diputació, Jorge Rodríguez; l'alcalde i el regidor de Turisme, Javier Cantos deixar-se fotografiar en un photocall per a promocionar les xarxes socials de Visit Cullera, la marca turística de la ciutat. La delegació de Cullera els ha obsequiat amb productes gastronòmics de KM 0, que estos dies també es promocionen en la fira.
Ajuntament de Cullera