| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 17/07/2014

POBLACIONS » Almussafes » Medi ambient i naturalesa » Servicis públics

Humana recull 7 tones de tèxtil usat a Almussafes durant el primer semestre de 2014

Els recursos obtinguts amb la gestió del tèxtil es destinen als programes de protecció del medi ambient


._000274
Humana Fundación Pueblo para Pueblo, Organització No Governamental per al Desenvolupament (ONGD) que des de 1987 promou la protecció del medi ambient i duu a terme programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i l’Àsia així com d’Ajuda Social a Espanya gràcies als recursos que obté de la gestió tèxtil procedent de la roba usada, va recollir 6.351 kilograms de roba i calçats usats a Almussafes al llarg del primer semestre d’aquest any.
La recollida selectiva és una eina eficaç de gestió de residus, prova d’això és que el tèxtil que els veïns han dipositat als punts habilitats ha evitat l’emissió de 20 tones de CO2 a l’atmosfera. El reciclatge tèxtil contribueix a la protecció del medi ambient en reduir en part els residus generats pels ciutadans, atorgant una segona vida a una roba que d’una altra manera aniria a parar a l’abocador per a ser incinerada.
La Fundació gestiona la recollida selectiva de roba usada al municipi a través d’una xarxa de 8 contenidors instal·lats en llocs de fàcil accés. Des de l’inici de la seva activitat a Catalunya l’objectiu d’Humana ha estat gestionar de manera eficaç les donacions de roba usada, una filosofia que té molt de sentit en una societat en què el consum de tèxtil fa que el volum de peces rebutjades augmenti de forma progressiva any rere any.
A la Comunitat Valenciana, Humana disposa de 608 contenidors per a la roba usada gràcies als acords establerts amb diferents ajuntaments i entitats i empreses privades; l’any passat s’hi van recollir 1.292 tones de tèxtil usat. A Espanya, la Fundació té 5.200 contenidors que anualment recullen al voltant de 18.000 tones de roba. El reciclatge i reutilització de material tèxtil és un servei gratuït per als municipis i suposa un estalvi important en els costos de recollida i eliminació de residus urbans.
 
Classificació del tèxtil
Les peces dipositades als contenidors d'Humana tenen dues destinacions: una part s'envia a les plantes de classificació que la Fundació té a L'Ametlla del Vallès (Barcelona), Leganés (Madrid) i Valderrubio (Granada), i la resta es ven a empreses de reciclatge.
 
Les peces enviades a les plantes es distribueixen de la següent manera:
  • Un 13% de la roba classificada es destina a les 32 botigues second hand d’Humana.
  • Un 50% de les peces classificades s'envia a l’Àfrica per a ser venudes a preus baixos a comerciants locals amb la finalitat de satisfer la demanda d'aquests països, impulsar l'activitat econòmica local i generar recursos per al desenvolupament.
  • Al voltant d'un 30% es troba en un estat que no permet la seva reutilització, així que es ven a empreses de reciclatge tèxtil.
  • El 7% restant es destina a centres de tractament de residus: són peces que no es poden reutilitzar ni reciclar donat el seu estat.

Sobre Humana
Humana Fundación Pueblo para Pueblo és una organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) que des de 1987 promou la protecció del medi ambient i duu a terme programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i l’Àsia així com d’Ajuda Social a Espanya gràcies als recursos obtinguts amb la gestió de tèxtil usat. Els fons obtinguts permeten l'obtenció de recursos per al finançament i desenvolupament dels programes de cooperació als països del Sud, en els àmbits d'educació, agricultura i desenvolupament rural, desenvolupament comunitari, energia renovable i eficiència energètica, malalties contagioses, i assistència i emergència. També es duen a terme programes d'ajuda social i d'educació per al desenvolupament.
La seu central d’Humana es troba a l’Ametlla del Vallès (Barcelona). La Fundació disposa de delegacions a Madrid, Andalusia, Illes Balears, València, Galícia, Astúries, Castella i Lleó i Aragó. Actualment compta amb més de 350 empleats. L’organització disposa de 5.200 contenidors per a la roba usada col·locats a tota Espanya gràcies als acords de col·laboració establerts amb  ajuntaments i entitats i empreses privades. Així mateix, compta amb 300 punts de recollida en establiments comercials de diferents ciutats espanyoles en el marc de la campanya ¿TÚ enCAIXES? Anualment es recullen prop de 18.000 tones de tèxtil usat.
Humana disposa de 32 botigues de venda de roba second hand a Barcelona (12 a la capital catalana i una a L’Hospitalet del Llobregat), Madrid (15), Sevilla (2) i Granada (2), que generen els recursos necessaris per al finançament dels programes de cooperació.
Humana forma part de la Federació Humana People to People, que agrupa a 35 organitzacions a nivell mundial.
Ayuntamiento d'Almussafes
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.