| Edició núm. | Any: 12 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 20/02/2015

POBLACIONS » Algemesí » Política

EU d’Algemesí presenta una moció demanant la continuitat del descompte en el bitllet anada i tornada

"El bitllet clàssic d’anada i tornada puja de 4.10 euros a 5.30 euros, un 30% de pujada"


._000238
Pere Blanco i Vega, com portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Unida del País Valencià a l’Ajuntament d’Algemesí, va presentar ahir mateix una moció per el manteniment del descompte del bitllet d’anada i tornada en la xarxa de rodalies de RENFE i ADIF. Per a Pere Blanco ‘açò demostra que passa quan es privatitzen serveis estratègics com el transport, sempre acaba pagant el usuari, en detriment d’un mitja barat, segur i sostenible’.
Històricament el nostre poble deu una gran importància del seu desenvolupament a les seves comunicacions, i en especial a les rodalies de RENFE. Actualment som una de les ciutats que més fem utilitzar aquest sistema de transport econòmic i sostenible. Més de 2.000 persones utilitzen diàriament el mateix per anar als seus llocs de treball a ciutats properes o a la mateixa ciutat de València, uns ho fan a diari, com estudiants o persones que hi treballen al sector serveis, altres ho fan per motius de salut i altres per motius de compres o d’esplai, encara que aquest darrer es fa servir més els caps de setmana. Segons càlculs, sols en Algemesí la mesura pot representar una mitjana de 3.000 o 4.000 euros més de recaptació per part de l’empresa.
La majoria dels usuaris que fan servir el servei de rodalies compren l’abonament mensual, però una part important fan ús de l’anada i tornada. Fins a fa poc per exemple en Algemesí l’anada i tornada en dies laborables tenia un preu de 4.10 euros. Els cap de setmana el preu era de 5.30 euros, és a dir era la suma d’una anada completa i una tornada completa, sense cap tipus de descompte. Ara ADIF, empresa que explota el servei de rodalies ha decidit de forma unilateral eliminar la bonificació els dies laborables del descompte del bitllet conjunt d’anada i tornada. ADIF ha introduït un nou abonament de 10 viatges per utilitzar en període d’un mes que resulta avantatjós, però que considerem escàs i excessivament limitat en el temps. La pujada per persones que utilitzen el servei 2 o 3 vegades al mes en dies laborals, segurament per motius de treball, de salut o per resoldre qüestions de tipus administratiu en alguna conselleria es de més d’un 25%, del tot excessiva, més encara en uns moments de crisi com la que esta sofrint la nostra ciutadania, i més si tenim en compte que es tracta d’un transport essencial i del que fan ús potser les classes mitjanes o desfavorides. Per altra banda i tenim prenent en consideració que el bonus costa 18.55 euros per trajecte, el viatge es queda en 3.70 euros, sols 40 cèntims menys que els 4.10 que valia l’anada i tornada, pero amb l’inconvenient de sols és per un mes.
EU Algemesí
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.