Estudien fer gratuït el servei de televisió en tots els hospitals de la Comunitat Valenciana
La conselleria està treballant també en una ampliació de la xarxa sense fils per poder oferir també accés a internet
La consellera ha avançat que el pròxim mes de febrer de 2019 està prevista la finalització del contracte 352/2007, corresponent a la instal·lació i explotació del servei de telefonia pública, internet i televisió en els hospitals valencians.
"Amb la finalització del contracte, la prestació del servei es durà a terme de forma gratuïta, de manera que el manteniment de les televisions correrà per compte de la Conselleria de Sanitat, per la qual cosa es prepararan totes les mesures necessàries", ha explicat. Amb aquesta mesura, els pacients no haurien d'afrontar de la seua butxaca poder gaudir del servei de televisió durant la seua estada en un hospital. Tenint en compte que l'estada mitjana ronda els 6 dies, suposa un estalvi mitjà per al pacient de 24 euros durant la seua estada hospitalària.
Segons els càlculs realitzats, convertir el servei en gratuït suposaria un cost per a les arques públiques proper al milió dos-cents mil euros anuals, per als 20 departaments de salut de gestió directa (7.400 llits), obtingut a partir d'un cost unitari de l'equip de 300 euros, els costos de reposició, amortització i el manteniment necessari.
Accés a internet
Junt amb aquesta mesura, la conselleria està treballant també en una ampliació de la xarxa sense fils per poder oferir també accés a internet des de dispositius de pacients i visitants.
D'aquesta manera, s'inclou també la possibilitat d'utilitzar el servei de connexió a internet gratuït ofert per la Conselleria de Sanitat, amb algunes limitacions: només es contempla un nombre màxim de connexions simultànies de pacients en cada punt d'accés.
L'ample de banda de la connexió a internet dedicat a trànsit de navegació per al ciutadà estarà anualment a un màxim d'un 3%, ja que la prioritat segueix sent proveir de servei d'accés a xarxa d'ús professional dels hospitals.
-
1ComentarioImprimir Enviar a un amigo
-
Compartir
Noticias similares
-
La mesura implicarà un cost pròxim als 1,2 milions d'euros
Hay 8 comentarios / Leer más
-
Actualment, 572 persones es troben ingressades en algun dels hospitals de la Comunitat Valenciana
Hay 0 comentarios / Leer más
-
376 persones ingressades en els hospitals de la Comunitat, 47 d'elles en UCI
Hay 0 comentarios / Leer más