| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 7 de abril de 2016

POBLACIONES » Carcaixent » Entra en funcionament el Servei de Mediació Veïnal de l’Ajuntament de Carcaixent
» Servicios públicos

Entra en funcionament el Servei de Mediació Veïnal de l’Ajuntament de Carcaixent

El servei ha tingut una important acollida durant la seua primera setmana obert al públic


._000386
Esta setmana ha entrat en funcionament el Servei de Mediació i Negociació en conflictes veïnals, posat en marxa des de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent. Segons han informat les responsables de l’àrea, des de que es va anunciar que anava a oferir-se el servei han sigut molt els ciutadans que s’han interessat pel mateix i ja estan completes quasi totes les  hores d’atenció en les properes dos setmanes.
El Servei de Mediació és un espai on els veïns poden acudir gratuïtament a resoldre controvèrsies en l’àmbit veïnal, familiar, escolar o empresarial. L’objectiu d’este servei és crear una alternativa a la resolució de conflictes des del diàleg, basada en la participació activa de les parts implicades, per arribar a una solució consensuada amb l’assessorament d’un equip professional format per una psicòloga, una advocada i una treballadora social.
Teresa Oliver, regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent, s’ha mostrat molt satisfeta per la important acollida que ha tingut el Servei ja que, segons afirma, això evidencia que els veïns tenien unes necessitats que no estaven cobertes i que a partir d’ara podran accedir a elles de forma gratuïta. La regidora ha remarcat que la implantació d’este servei suposa innovar en la gestió i resolució de diferents controvèrsies sorgides en l’àmbit comunitari. “D’esta manera- ha explicat- es promou la participació ciutadana, millorant la convivència i implicant a les veïnes i veïns en la resolució de determinats conflictes per a que tinguen respostes eficients, ràpides i adaptades a les seues necessitats”.
La regidora també ha recordat que el Servei de Mediació permetrà estalviar temps i diners tant als ciutadans com a l’Ajuntament en el moment d’assumir la gestió de conflictes. Els veïns podran buscar solucions, en paraules de Teresa Oliver,  “de forma àgil , ràpida i personalitzada a cada cas, estalviant als veïns i veïnes el temps i costos que comporta dur les diferències fins als jutjats”. A més, Teresa  Oliver ha volgut destacar que el Servei de Mediació possibilitarà optimitzar els recursos i incrementar l’eficiència dels serveis municipals. Així, els professionals que composen l’equip de Mediació, estan treballant ja amb els tècnics de la Policia Local i de Serveis Municipals per oferir-los l’assessorament especialitzat en l’elaboració d’informes i/o declaracions judicials en matèria de divorcis, separacions i intervencions amb menors.
El Servei de Mediació està orientat a la gestió de conflictes tant en l’àmbit comunitari com familiar. En quant a l’àmbit comunitari, es poden treballar conflictes relatius a la utilització d’espais compartits, problemes de sorolls o olors, problemes derivats d’obres o qualsevol  conflicte o enfrontament que puga dificultar la convivència diària entre veïns. Respecte a l’àmbit familiar, el Servei de Mediació està orientat a solucionar conflictes intrafamiliars en la convivència, conflictes d’herències o conflictes en relació a l’atenció de persones dependents.
Tot aquell veí o veïna que estiga interessat en fer ús del Servei de Mediació pot informar-se en l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent o cridar al telèfon 962457609.
Ajuntament de Carcaixent
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.