| Edición diaria núm: | Año: 8 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Lunes, 2 de mayo de 2016

POBLACIONES » Sueca » Els alumnes de Sueca participen en el programa ambiental 'Arbres a l'Aula' impulsat pel Consistori
» Educación y formación » Medio Ambiente y Naturaleza

Els alumnes de Sueca participen en el programa ambiental 'Arbres a l'Aula' impulsat pel Consistori

“Es tracta d'acostar la natura a les aules, durant tot un any els alumnes hauran de cuidar de quatre arbres típics de la nostra vegetació"


._000344


._000300
 
Els escolars de Sueca han començat a treballar esta setmana en el projecte ambiental Arbres a l'Aula, una iniciativa que desenvolupa l'Ajuntament de Sueca a través de l'àrea de Medi Ambient. Es tracta d'un programa que es basa en la cura i l'estudi d'arbres autòctons i que busca fomentar entre els joves actituds d'estima i respecte cap a la natura, despertar alhora la seua curiositat per conèixer l'entorn i promoure també el sentit de la responsabilitat a partir de la cura d'éssers vius. El projecte té una duració d'un any i està adreçat als alumnes de tercer de primària. En esta edició hi participen set col•legis de Sueca, el Col•legi del Perelló i el Col•legi del Mareny de Barraquetes.
“Es tracta d'acostar la natura a les aules, durant tot un any els alumnes hauran de cuidar de quatre arbres típics de la nostra vegetació. Els arbres esdevenen així un objecte d'estudi més a l'aula i un instrument perfecte per treballar i posar en pràctica alguns dels coneixements adquirits en esta etapa escolar” ha apuntat la regidora de Medi Ambient, Isabel Jiménez.
Esta setmana s'ha celebrat la jornada de presentació. En ella, un grup de monitors, professionals de l'educació ambiental, han convidat els escolars a cuidar dels arbres que han anat distribuint per les aules. Les espècies amb que treballaran els alumnes són el garrofer, un arbre molt típic de la nostra vegetació; el pi, que es pot trobar per tot arreu de les masses forestals; la carrasca, l'arbre més típic de la vegetació valenciana i per últim un lledoner, típic de la vegetació de ribera.
Els escolars hauran de cuidar d'ells i observar alhora la seua evolució i creixement i l'equip de monitors visitarà periòdicament les aules per treballar amb ells diferents continguts i resoldre els seus dubtes. Els alumnes comptaran, a més, amb el recolzament de l'Agenda de l'Arbre, un llibret didàctic que aborda l'estudi d'estos espècies.
L'última jornada serà al febrer o al març vinent, en una data pròxima al Dia de l'Arbre, així el programa finalitzarà amb una plantada en què es convidarà a participar a tot l'alumnat que ha estat partícip del projecte. Dani Muñoz, coordinador del programa, explica que el projecte tracta de donar-li contingut a este dia, perquè no siga només un gest puntual, creant un vincle emocional entre els joves i els arbres.
L'objectiu d'este projecte és, per tant, doble, assegura Muñoz, qui explica “té una vessant educativa i una vessant ambiental i social per al municipi”.
Ajuntament de Sueca

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.