| Edición diaria núm: | Año: 9 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Jueves, 15 de mayo de 2014

POBLACIONES » Carcaixent » Els alumnes de l’IES Arabista Ribera de Carcaixent recreen “L’enterrament del comte d’Orgaz”
» Educación y formación

Els alumnes de l’IES Arabista Ribera de Carcaixent recreen “L’enterrament del comte d’Orgaz”

Imaginació en temps de retallades


Alumnes de 1r i 2n de batxillerat a l’IES Arabista Ribera de Carcaixent participen per en L’art en primera persona, una original activitat que consisteix a recrear, a través de la fotografia, obres d’art i difondre-les.
Aquesta innovadora proposta didàctica, que s’hi realitza des de fa sis anys, està coordinada per Fernando Rodríguez, professor d’Història de l’Art en col·laboració amb Alfred Aranda (Valencià: llengua i imatge), Pasqual Pastor i Àngels Doménech (Educació plàstica). Afecta, indirectament, tots els alumnes perquè són els destinataris del treball fet pels companys.
Enguany, aprofitant els actes commemoratius del IV centenari de la mort de El Greco, han triat l’obra “L’enterrament del comte d’Orgaz” (1586). Pasqual Pastor ha pintat la part superior del quadre (15 m2), i la part inferior són alumnes i professors que esdevenen els personatges (sant Esteve, sant Agustí, Gonzalo Ruiz de Toledo, El Greco i el seu fill, clergues i cavallers).
Anteriorment, els alumnes de 4t d’ESO també han fet aquesta activitat amb el Guernica de Picasso.  Cada curs, els alumnes seleccionen aquelles obres -pintura i escultura- que volen recrear. Assessorats pel professorat, analitzen els elements (personatges, tècnica pictòrica...), planifiquen les tasques per a la posada en escena (espai, vestuari, atrezzo,...) i realitzen les fotografies. Es trien, s’impressionen i s’exposen emmarcades al corredor de l’institut.
A més de l’aspecte estètic hi ha una tasca d’investigació i de documentació. Cada alumne extrau informació sobre el personatge que ha representat i sobre l’obra (títol, autor, any, estil, moviment, museu on es troba...). Redacta un text breu que s’adjunta a la foto per a l’exposició. Pel que fa a llengua i literatura, es realitza un taller que consisteix a redactar contes, textos teatrals, poemes... a partir dels quadres que els alumnes hagen recreat.
Al l’institut hi ha una exposició de fotografies de totes les recreacions fetes. Aquesta activitat esdevé inoblidable per a tots els implicats que treballem per una escola pública, de qualitat i en valencià.  El professorat valora molt positiva la seua realització perquè permet múltiples possibilitats didàctiques. És un exemple de la importància de dur a cap treballs interdisciplinars, on predomina el rigor i la creativitat.  Per això animem la resta de centres que duguen iniciatives com aquestes. L’art en primera persona és un recurs útil i didàctic per a donar a conéixer les obres més importants de la història de l’art universal. Malgrat les retallades en educació, hem crescut en imaginació. El poder de la imaginació és infinit.
IES Arabista Ribera
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.