| Edición diaria núm: | Año: 6 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Miércoles, 28 de junio de 2017

POBLACIONES » Carcaixent » Els alumnes de l'IES Arabista Ribera de Carcaixent analitzen com millorar la seua eficiència energètica
» Educación y formación » Medio Ambiente y Naturaleza

Els alumnes de l'IES Arabista Ribera de Carcaixent analitzen com millorar la seua eficiència energètica

Forma part d'un projecte europeu on participen 80 centres de Formació Professional de 7 països


L’IES Arabista Ribera va acollir la presentació dels resultats de l’auditoria energètica del seu centre escolar que han fet des del projecte Sustainable Energy Management at School. Els alumnes que han participat en el projecte van explicar als seus companys i companyes i a l’equip directiu i professorat del centre quina és la situació pel que fa al comportament energètic de l’edifici i van proposar mesures per a millorar-ne l’eficiència energètica, entre les quals s’inclouen accions tant de millora de les instal·lacions i equips consumidors d’energia com de canvi d’hàbits per part dels usuaris del centre.
Els alumnes van entregar al director del centre un informe on s’inclouen tant les conclusions de l’auditoria com les accions que es proposen, i l’han convidat a impulsar la implementació d’algunes de les  mesures proposades per a millorar l’eficiència energètica de l’escola i reduir-ne, així, l'impacte ambiental i econòmic.
SEM@schools.eu és un projecte cofinançat a través del programa Erasmus+ KA2, on participen 9 socis en 7 països d’Europa i un total de 80 centres de formació professional. En València han participat el CIPFP Catarroja (Catarroja), el CIPFP Luis Súñer (Alzira) i l’IES Arabista Ribera (Carcaixent).
Al llarg dels 3 anys de durada del projecte s’han pretés aconseguir 3 objectius:
- CONSCIENCIAR l’alumnat i les institucions d’educació secundària sobre un tema tan delicat com és el de la gestió sostenible de l’energia en edificis
-  AFAVORIR l’adquisició de competències en el sector de l’energia per part de l’alumnat, fins i tot a través d’experiències professionals
-  MODERNITZAR el currículum dels instituts de formació professional i d’educació secundària
El projecte vol aconseguir que l’eficiència energètica estiga present en la formació de l’alumnat i reduir, així, l’impacte econòmic i ambiental que suposa el consum d’energia en les escoles. Per això, com a pas final, es vol organitzar una taula redona on estan convidats a participar els professors i les professores que han intervingut en esta experiència pilot, a més d’institucions del món de l’educació, per vore com es pot incorporar la metodologia SEM als currículums de formació professional i secundària. 
Ajuntament de Carcaixent
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.