| Edición diaria núm: | Año: 8 | Noticias: | Fotografías: | Comentarios de usuarios:

Sábado, 24 de agosto de 2019

POBLACIONES » General » El telèfon d'Emergències 112 rep més d'1.400.000 telefonades durant el primer semestre de 2019
» Servicios públicos

El telèfon d'Emergències 112 rep més d'1.400.000 telefonades durant el primer semestre de 2019

Enguany el servei celebra el seu 20 aniversari i, des que va arrancar aqueix dia de juny de 1999, ha rebut prop de 70 milions de telefonades


._000688

._000690
El telèfon d'Emergències '1•1•2 Comunitat Valenciana' ha rebut en el primer semestre de l'any un total d'1.408.255 telefonades i ha gestionat un total de 370.446 incidents. El mes que ha registrat més activitat ha sigut el de juny, amb 249.211 telefonades, període que coincideix amb les vacances estivals de moltes persones i l'augment de turistes en les nostres costes.
El telèfon únic europeu d'emergències 1•1•2 es va implantar en la Comunitat Valenciana el 21 de juny de 1999 després d'unes setmanes en proves i, des de llavors, ininterrompudament, ha donat servei els 365 dies a l'any, les 24 hores del dia. La primera trucada va ser atesa per una operadora que va gestionar una emergència mèdica
Enguany el servei celebra el seu 20 aniversari i, des que va arrancar aqueix dia de juny de 1999, ha rebut prop de 70 milions de telefonades.
Dels 370.446 incidents gestionats en el primer semestre de l'any, els sanitaris són els més habituals (54.796), seguits per les qüestions de seguretat (51.913) i les alteracions de la consciència (39.912). Del total d'incidents, 17.831 s'han classificat com a incendis.
Per comarques, a Alacant són les zones de l'Alacantí (45.075), la Vega Baixa (25.378) i Baix Vinalopó (21.445) els llocs en els quals més incidents s'han gestionat des del 1•1•2; de Castelló, són les comarques, l'Alt Mijares (41.397) i La Plana Alta (20.316); i en el cas de València, són la pròpia capital (89.617), l'Horta Oest (20.822) i l'Horta Nord.

Referent en la gestió d'Emergències
El telèfon d'Emergències 112 Comunitat Valenciana és un referent en la gestió de les emergències. Des de l'any 2002 se sotmet als controls de qualitat de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació *AENOR i ha obtingut ininterrompudament de forma satisfactòria el certificat ISO 9001.
També cal destacar la important labor realitzada des de les xarxes socials, concretament des del compte del 1•1•2 en Twitter, que compta amb més de 100.000 seguidors i que difon informació sobre les telefonades d'emergències rebudes a mitjans de comunicació i a la ciutadania.

Commemoració del 20 aniversari
Durant tot enguany, el 1•1•2 celebrarà el seu 20 aniversari amb un extens programa d'activitats que culminarà al febrer amb la celebració de la XIX edició de la jornada de portes obertes de seguretat i emergències, que tindrà lloc a València. També es realitzaran vídeos amb la història del servei, exposicions, publicacions i trobades.
G.V.

._000500
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
  • 0Comentario
    Imprimir Enviar a un amigo
  • Compartir

Noticias similares

AÑADIR UN COMENTARIO

* Escribe en cifra el resultado de la suma en el campo.

* Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

* La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

* El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador. * Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto,    ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de    apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos. * EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario, ni se hace responsable de las opiniones    vertidas. * Se recomienda no abusar de las mayúsculas ni de abreviaturas. * Los comentarios tienen que guardar relación con el tema del que trata la noticia. * No se admiten comentarios de carácter publicitario.