El MIM tanca la seua 27a edició amb totes les localitats venudes i l’ampliació d’aforaments

Martes, 20 de septiembre de 2016 | e6d.es
• Un any més, Sueca es va convertir en la ciutat “mimada” per més de 22.000 espectadors


._000344

._000300
 
Quasi tres dècades ininterrompudes oferint el millor teatre gestual dels nostres dies són el principal aval perquè els espectadors de la Mostra Internacional de Mim a Sueca (MIM) hagen tornat a bolcar-se una any més en aquest festival únic a Espanya dedicat íntegrament al mim. La seua 27a edició, estructurada enguany sota el lema “Emocionari del gest” i clausurada diumenge passat, s'ha caracteritzat per la qualitat i varietat de les seues propostes escèniques i per haver esgotat totes les localitats en els espectacles amb major aforament del festival.
Després de cinc intenses jornades amb el silenci del millor gest, el director del MIM Joan Santacreu fa un balanç molt positiu del festival: “Des de l'organització estem molt contents amb el resultat i el desenvolupament d'aquesta edició en la qual el públic, i la seua fidelitat al MIM, ha sigut sens dubte el protagonista”. Una setmana abans d'inaugurar el MIM, destaca Santacreu, ja estaven esgotades totes les localitats de dos dels plats forts d'enguany: “La dels bascos Kulunka Teatro, que van emocionar amb Solitudes a un auditori completament entregat en les 3 funcions que van oferir en el Bernat i Baldoví, i la dels madrilenys Yllana, que van celebrar amb nosaltres les seues noces de plata amb l'estrena absoluta de Yllana 25, i que van esgotar totes les entrades de les seues 3 representacions a poques hores de posar-les a la venda, motiu pel qual, ampliem l'aforament del Poliesportiu Cobert perquè ningú es quedara sense veure l'espectacle”.
Èxit rotund de públic va assolir també el Premi Nacional de Circ, Leandre, que va posar en peus a tot el públic assistent del Bernat i Baldoví amb efusius aplaudiments en les dues úniques funcions que va oferir del seu Rien à dire en el festival, així com l'encarregada d'inaugurar enguany el MIM amb una classe magistral, la francesa i precursora del teatre del moviment Claire Heggen.
Les llargues cues per a entrar en La Caja del mag i actor Nacho Diago van vestir tots els dies el carrer en la qual es troba el Claustre Espai Joan Fuster on van tenir lloc les representacions amb passes de 5 minuts per a aforaments reduïts de 5 espectadors. La resposta del públic es va fer també visible en la Biblioteca de de ruidos y sonidos, d'Enric Monfort i José Antonio Portillo, instal•lada en el Casal Jove i també amb el cent per cent d'ocupació en cadascuna de les seues funcions.
Entrades esgotades també per a veure Amour, de Marie de Jongh-Teatro Ariaga, espectacle que fou el colofó de diumenge al MIM amb un muntatge que va enlluernar al públic familiar amb la història d'amor d'unes xiquetes que s'enamoren quan són ancianes.

Places i carrers  abarrotats
Èxit rotund van tenir també els espectacles de carrer. Els espais urbans on es van dur a terme moltes de les representacions teatrals van estar abarrotats d'un públic de totes les edats que no va voler faltar a aquesta cita amb el millor teatre gestual.
Una de les representacions de carrer més multitudinàries va ser la dels francesos Beau Geste amb els seus Transports Exceptionnels, que van hipnotitzar al públic assistent amb una espectacular dansa entre un ballarí i una pala excavadora en la Plaça Jaume I, i l'actuació de la companyia valenciana Maduixa, que va estremir als espectadors amb Mulïer, un cant i homenatge a la llibertat de les dones interpretat per 5 ballarines sobre xanques.
La Plaça Jaume I va servir d'escenari també per a dos dels espectacles que més curiositat van despertar en el públic: The Wolves, amb el qual la companyia de Vila-real La Fam va implicar als assistents al ritme de funky en una jungla de consum i poder a través de 4 brokers xanquers de Wall Street, i GLISSSSSENDO, dels francesos Le Snob & Ulik’s, que va captivar a grans i xicotets amb una hipnòtica coreografia en una celebració eclèctica i íntima.
Entre les representacions desenvolupades a l'aire lliure que més públic van congregar van destacar també les realitzades en l'escenari de la Plaça de l'Ajuntament: la de la Cie. Les Güms amb Stoïk; la del portuguès Cao à Chuva, pròxim fitxatge del Circ del Sol, i el seu transgressor Lullaby; la de la Cie 1Watt, amb el seu Parfait État de Marxe; la del Circ Bover i el seu muntatge Vincles; la de la Companyia ES i el seu In; o l'espectacle Ambicions de la catalana Marta Sitjà.
En cinc dies, la 27a edició del MIM, patrocinada per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sueca, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i la Fundació Bancaixa, ha presentat més d'una vintena d'espectacles, 4 d'ells estrenes absolutes, i realitzat més de mig centenar de funcions que es van desenvolupar pels carrers i places de la capital de la Ribera Baixa, juntament amb sales de teatre o espais culturals. Un any més, Sueca es va convertir en la ciutat “mimada” per més de 22.000 espectadors.
MIM Sueca